Reclame irritatie en effectiviteit
Scriptie over reclame irritatie en effectiviteit door Ilse Broeckx, studente marketing CVO te Mechelen. Ook altijd leuk om je eigen weblog in de referenties terug te zien!
Intro door Ilse:
Als laatstejaarsstudente kregen wij de opdracht om een scriptie te maken over een onderwerp gerelateerd aan de gevolgde opleiding. Ik heb gekozen om een onderzoek te doen naar het verband tussen irriterende tv-reclame en de effectiviteit van deze reclame. Waarom ik dit onderwerp gekozen heb is simpel. Ik ben ??n van die duizenden consumenten die zich blauw ergert aan al die reclame die op ons afgevuurd wordt. Langs alle kanten worden we overspoeld door reclame, foldertjes, advertenties, reclamespotjes, tijdschriften, posters, billboards en nog veel meer. Hierbij heb ik mezelf al vaak de vraag gesteld of al deze reclame eigenlijk wel nut heeft. Werkt dit wel ?
Ik ben ervan overtuigd dat uzelf ook wel een mening gevormd heeft over al deze reclameprikkels, waar wij allemaal aan blootgesteld worden. Ik zou het dan ook leuk vinden moest u uw mening hierover posten op het daartoe betreffende forum op deze site.
Na veel zwoegen en zweten is mijn thesis dan toch op tijd af geraakt. Ik hoop dan ook dat niet alleen ikzelf hier iets van geleerd heb maar dat ook u hier iets van kan opsteken.
Hoi Ilse,
Ik ben erg benieuwd naar je scriptie. Ik ben namelijk zelf ook bezig met mijn eindscriptie over reclame. Ik ben er van overtuigd dat wanneer reclame wordt gemaakt door de doelgroep meer effect zal hebben. Misschien kunnen we elkaar helpen met bepaalde uitkomsten of gedachtes.
groetjes Marieke Dekkers
Hallo Ilse,
Het is al weer bijna zes jaar terug, dus ik ben benieuwd of ik nog wel contact met je krijg.
Ik ben benieuwd naar je scriptie. Als communicatie-adviseur ben ik dagelijks in de weer met zaken zoals reclame.
Mogelijk krijg je dit bericht nog te zien en te lezen, graag een reactie. En dank!
Groetjes,
Mart Hermkens
Beste Ilse,
Ook ik ben benieuwd naar jou ondervindingen over dit onderwerp. Zelf ben ik bezig met een scriptie over de effectiviteit van humor in tv-reclame. Het is inderdaad al weer zes jaar geleden dat je dit bericht geplaatst hebt, maar ik hoop dat je dit bericht nog ontvangt.
mvg
Sjoerd Reijnhoudt
Ha Ilse,,ik ben niet bezig met een studie in deze richting,,sterker nog,,ik behoor ook tot de groep mensen die zich enorm ergert aan de enorme stroom bagger van reclame die niet meer te vermijden is,,,die marketeer{reclamepooier wil ik hem niet noemen} doet voorkomen dat als je geen dure tv reclame hebt je je bedrijf wel aan de wilgen kan hangen,,ze plaatsen zelfs al reclame op Youtube van banken bij luisterboeken van de Kameleon,,perverser wordt het waarschijnlijk niet maar onderschat de “Marketeer niet..Ik wil graag op de hoogte gehouden worden van Jou uitkomst,,Met vriendelijke groet,,Gerard POstma
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!