Nielsen: The State Of Social Media Q3 Rapport
Aan dit rapport ga ik niet teveel woorden vuil maken. Nielsen staat natuurlijk bekend om haar mooie cijfertjes. Maar in haar nieuwste rapport heeft de onderzoeksclub zichzelf overtroffen, een ontzettend mooi vormgegeven rapport met de laatste cijfers van de huidige staat van social media. Een paar belangrijke bevindingen: 4 op de 5 internetters bezoekt sociale netwerken en blogs, en bijna 40 procent van de social media gebruikers doet dit (ook) met de smartphone. Daarnaast blijken vrouwen de meest actieve sociale netwerkers (met name 18-34 jaar), en zijn mannen meer van de Wiki’s en LinkedIn.
Key findings
- Social networks and blogs continue to dominate Americans’ time online, now accounting for nearly a quarter of total time spent on the Internet
- Social media has grown rapidly – today nearly 4 in 5 active Internet users visit social networks and blogs
- Americans spend more time on Facebook than they do on any other U.S. website
- Close to 40 percent of social media users access social media content from their mobile phone
- Social networking apps are the third most-used among U.S. smartphone owners
- Internet users over the age of 55 are driving the growth of social networking through the Mobile Internet
- Although a larger number of women view online video on social networks and blogs, men are the heaviest online video users overall streaming more videos and watching them longer
- 70 percent of active online adult social networkers shop online, 12 percent more likely than the average adult Internet user
- 53 percent of active adult social networkers follow a brand, while 32 percent follow a celebrity
- Across a snapshot of 10 major global markets, social networks and blogs reach over three-quarters of active Internet users
- Tumblr is an emerging player in social media, nearly tripling its audience from a year ag
Het rapport
Bekijk hieronder het rapport, downloaden kan hier.
Wat een mooie ontwikkeling is in termen van nieuwe mogelijkheden (en uitdagingen) is mobile en het Social Media gebruik erop.
Social ubiquity vergroot de druk voor data-gedreven marketing, en gezien het real-time karakter moet hier binnen de organisatie zo mee omgegaan worden dat al deze info binnen de “window of opportunity” blijft en er effectief gebruik van gemaakt kan worden.