ReclameReview: Zwitserleven
In deze nieuwe campagne bouwt Zwitserleven verder aan Het Zwitserleven Gevoel, een van de langstlopende campagnes in Nederland. Zwitserleven-boegbeeld Chris Zegers wijst ons in de nieuwe commercials op Het voordeel van vooruitdenken. Je weet wel, als we niet een beetje op tijd beginnen, dan liggen we nog niet te zonnen op een tropisch eiland als we 80 zijn.
Credits:
Bureau: ARA Advertising
Account: Fiscal Peters, Douwe Oppedijk
Art: Lon de Grunt
Copy: Victor Silvis
Geluid: Alfred Klaassen
Klant: Ludo Voorn, Ilse van der Gaag, Eliot Schuchart
Producer: Nienke Postmus, Marcel Dijkhuizen
Regie: Peter Molle
Productie: Cellusion Films
Muziek: Massive Music
De doelstelling:
De Nederlander in beweging krijgen als het om zijn pensioen gaat (lees: meer Zwitserleven-pensioenen verkopen).
De uitwerking:
In de campagne zijn de bekende elementen van Het Zwitserleven Gevoel behouden. Hoofdrolspeler Chris Zegers wijst nu namens Zwitserleven de Nederlander bovendien op Het voordeel van vooruitdenken. In de campagne laat Zwitserleven hiervan voorbeelden zien en hoe de pensioenverzekeraar zelf voor de klant vooruit denkt met zijn dienstverlening en producten.
Het oordeel:
Over het audiovisuele aspect van de Zwitersleven-campagnes hoeven we het niet eens meer te hebben. De commercials zien er altijd prachtig uit. Met voor mij dan persoonlijk de kanttekening dat ik bij het zien/horen van Chris Zegers altijd aan Koefnoen moet denken. Inhoudelijk zie ik echter niet zo veel verschillen met de andere commercials van de afgelopen jaren, al zegt Zwitserleven nu vooral ons te willen bewegen om vooruit te denken. Ik snap de metafoor van de groeiende boom wel, maar het blijft nog steeds een beetje vaag. In een andere commercial binnen deze campagne wordt verteld dat je een gratis boekje kunt bestellen met belangrijke momenten die van invloed zijn op je pensioen. Daar wordt het vooruitdenken al een stuk concreter door. Misschien wordt het concrete element langzaam gebracht om de consument niet te snel te vervreemden van de Zwitserleven-commercials. Dat zou ik een prima methode vinden.
Beste David, dat is inderdaad precies wat we van (gaan) doen, we voegen langzaam maar zeker een concreet element toe aan het Zwitserleven Gevoel, waarbij we bestaande imago-aspecten willen behouden. Vanaf a.s. maandag horen&zien; we een commercial op radio&TV;, waarin we Het Voordeel van Vooruitdenken onderbouwen met een concrete productpropositie.
Groet,
Ludo Voorn
Bedankt voor de update, Ludo. Ik had al zo’n vermoeden. Ben benieuwd naar het vervolg van de campagne.
beste mensen,
misschien kunnen jullie mij helpen.
ik ben al weken op zoek naar het liedje van deze reclame maar nog zonder succes.
ik weet wel dat het gemaakt is door Massive Music.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Groet
Conner Massop
Beste Conner, de muziek is inderdaad gemaakt bij Massive Music in Amsterdam door verschillende muzikanten en de composer is Fred Kienhuis. Er is geen titel aan deze muziek verbonden, maar deze is speciaal gemaakt voor de Zwitserleven campagne. Wat zou je met de muziek willen doen? Bel anders even met Zwitserleven en vraag naar mij, dan kijken we wat we voor je kunnen doen.
Groet,
Ludo Voorn
Dag Ludo, ik heb nu al meerdere keren gebeld maar ik krijg telkens te horen dat u er niet bent of dat u geen tijd heb, ik heb zelfs gehoord dat de persoon aan de telefoon u niet eens kende, heel irritant dus. Wat ik met de muziek wil doen, op mijn mp3 speler zetten en lekker ontspannen met deze muziek. Ik vind het een zeer prachtig nummer en een goeie combinatie met de vibrafoon. Ik hoop nog van u te horen na die lange tijd. Groet, Conner Massop
Beste Conner, zou je je telefoonnummer kunnen sturen naar webcare@zwitserleven.nl? Dan zorg ik dat er even contact met je opgenomen wordt over de muziek.
Groet,
Saskia Brands
Beste mensen,
Kunnen jullie me vertellen op welke prachtige locaties de recente roadtrip clip met Chris Zeegers is opgenomen?
Alvast dank!
Groet,
Frans
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!