Interview Hyves CEO over nieuwe strategie en social media cijfers
Een interview met Marc de Vries, CEO van Hyves. Over zijn ervaringen met de Telegraaf Media Groep en hoe Sky Radio hielp om snel Hyves Radio op te starten, dat inmiddels dagelijks 50.000 luisteraars heeft die samen 25.000 uur blijven hangen. Ook gaat het over Facebook, inmiddels het grootste netwerk qua actieve gebruikers in Nederland. Nevertheless ontvangt Hyves nog steeds 2 miljoen dagelijke inloggers, die elk 30 minuten per dag op de site blijven (7% van hun totale internettijd).
Marc de Vries CEO Hyves
Natuurlijk vraag ik Marc ook naar de eerste resultaten van de nieuwe content strategie. De home page heeft na 2 maanden 5 Miljoen pageviews/dag (50% van de telegraaf.nl en 33% van nu.nl). Hyves Voorspelen, het voorspellen van voetbalwedstrijden met je vrienden, heeft 200.000 mensen per dag, Hyves Games 3.5Miljoen. Hoe was 2011 commercieel gezien voor Hyves, en wat zijn de plannen voor 2012?
Onderzoek sociale netwerken in Nederland
Hier onder een interview en slides over het onderzoek naar sociale media in Nederland door InSites. Exacte cijfers over de verschillende soorten netwerken, positioneringen en overlappingen. Facebook en Hyves lijken gigantisch op elkaar qua diensten en worden naast elkaar gebruikt. Is er ruimte voor Hyves naast de dinosaurus Facebook? Onderzoeker Hakim Zemni van Insites consulting verklaart.
Interview Hakim Zemni van Insites consulting
Slides met cijfers en positioneringen
Wow.. geen enkele reactie. Had wel was discussie over Hyves/Facebook verwacht.. Zie we nog brood in deze nieuwe lokale content strategie?