ReclameReview: LOI (inhaker met Bram Moszkowicz)

21 december 2011, 14:45

‘Goudkoorts verleidt Bram Moszkowicz tot omkoping’ was de kopregel waarmee LOI nog snel een inhaker op de verkiezing voor de Gouden Loekie de wereld in slingerde. Zo te zien wil de bekende advocaat wel heel graag zo’n beeldje op zijn schoorsteenmantel voor zijn aandeel in de commercial ‘Aanrijding’. Hij gaat er namelijk wel heel ver voor. Gelukkig studeert zijn schoonmaakster bij de LOI en leest zij hem de les. Trouwens, LOI klinkt wel een beetje als Loekie. Dat kan bijna geen toeval meer zijn, als je deze inhaker en het thema omkoping in gedachten houdt!

Credits:

Bureau: N=5

Creatie: Nanette Visser, Nik Sluijs, Jeroen van der Sluis, Lukas van de Ven

Account: Tamara Schelvis

Klant: Jan Jelle Bouma, Jos van Eijken, Sophie Wittgen

RTV: Francoise Tanis

Productie: Comrad

Regie: Coen Stroeve

Producer: Willem Bos

Editor: Wietse de Zwart

Postproductie: The Ambassadors

Geluid: The Ambassadors

De doelstelling:

Mensen bewegen om naar Goudenloekie.nl te gaan en daar te stemmen op ‘Aanrijding’.

De uitwerking:

Deze inhaker past prima in het concept van de LOI: ‘Nederland wordt steeds slimmer’. Bram Moszkowicz zit in zijn kantoor en overlegt met zijn secretaresse of ze niemand kunnen omkopen om de Gouden Loekie te winnen. Gelukkig studeert zijn schoonmaakster ook bij de LOI, want die legt hem even haarfijn uit welk artikel van het wetboek van strafrecht de topadvocaat daarmee zou overtreden.

Het oordeel:

Mooi gedaan, vind ik. Goed ingehaakt op de verkiezing voor de Gouden Loekie en ook nog eens helemaal passend in de lopende campagne. Of het ook extra stemmen gaat opleveren? Dat durf ik niet te zeggen. Maar wel extra aandacht en dat is natuurlijk al het halve werk.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!