Snelle shake out wervingssites

14 november 2003, 08:16

Jobtrack, Monsterboard en NationaleVacaturebank hebben zich definitief gevestigd als de topdrie van de online wervingssites. Dit blijkt uit het halfjaarlijkse Heliview-onderzoek naar vacaturesites in Nederland.

Werkgevers hebben na een experimenteerfase inmiddels over het algemeen een duidelijke online wervingsstrategie. Hierdoor zal de shake out in wervingssites versneld plaatsvinden, concludeert het bureau. Er is een kopgroep ontstaan van vacaturesites die door werkgevers bij voorkeur worden ingezet.

Jobtrack, Monsterboard en NationaleVacaturebank hebben hun reeds eerder ingezette voorsprong geconsolideerd. Manager Marc Teuwsen van Jobtrack.nl meent dat met de volwassenwording van online werving de tijd is aangebroken dat de sector gezamenlijk afspraken maakt over standaards, kwaliteit en bereiks-metingen. ?Nu is het zo dat er geen standaard meetmethode gebruikt wordt, waardoor in elk artikel wel een andere top-10 verschijnt. Voor de werkgevers niet te controleren en daardoor voor de hele sector een slechte zaak?, zo meent Teuwsen.

Heliview onderzocht de vacaturesites op onder andere aantrekkelijkheid voor kandidaten, het aanbod van diensten, de bekendheid onder kandidaten en de algemene indruk. Jobtrack komt als beste naar voren, gevolgd door Nationale Vacaturebank, Intermediair en Monsterboard. Gevraagd naar de sites die zij het komende jaar willen inzetten antwoorden werkgevers met Werk.nl, Monsterboard, Jobtrack en Nationale Vacaturebank.

Twee maal per jaar onderzoekt bureau Heliview de bekendheid en prestaties van vacaturesites. Komende week worden de uitkomsten bekend gemaakt van de jongste survey, die in september heeft plaatsgevonden.

(Bron: Adformatie)

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!