ReclameReview: Center Parcs

2 februari 2012, 14:13

Geen behoefte aan de borsten van je buurman of ongelukken in de wildwaterbaan? Center Parcs benadrukt in deze nieuwe campagne waarom je dan op vakantie moet komen naar een van hun parken. Er zijn maar liefst 29 verschillen met de concurrentie die Center Parcs op dit moment communiceert. Ze kunnen dus nog wel een tijdje door met deze nieuw ingeslagen weg. Ik ben benieuwd welke na de eerste twee commercials aan de beurt zijn.

Credits:

Bureau: Duval Guillaume Antwerp/Modem

Account: Lienne Donckers, Kristof Drossaert, Karel Vinck

Creatie: Jonas Caluwé, Ralf de Houwer

Creative director: Geoffrey Hantson, Katrien Bottez

Klant: Dianne Sliphorst, Paul Geraeds, Andres Neiradeback

Producer: Eurydice Gysel, Fred Vrancken

Productie: Birgit Dhondt

RTV: Marc van Buggenhout

Regie: Lionel Goldstein

Productie: Czar.be

Muziek: Broken Glass Heroes

Geluid: Cobra

Media: Het Digitaal Geweld

Online: Nozon

De doelstelling:

Uitleggen dat er 29 verschillen zijn die Centre Parcs uniek maken ten opzichte van andere vakantieparken.

De uitwerking:

Hoe onhandig deze onhandige mensen ook zijn, bij Center Parcs kunnen hun kinderen in alle veiligheid van een razendsnelle wildwaterbaan glijden. Alleen bij Center Parcs dus.

Het oordeel:

Prachtig gefilmd natuurlijk, dat is het eerste wat opvalt. Maar ook zeker zo belangrijk: het artistieke karakter van de commercial is functioneel. De reden dat hier benadrukt wordt hoe onhandig deze mensen zijn, is dat Center Parcs alle veiligheid biedt voor het geval hun eventuele kinderen in de toekomst in de wildwaterbaan willen. Het verhaal wordt prachtig verteld door de beelden in combinatie met de muziek. Eigenlijk hoeft de voice-over niets uit te leggen hier. De link tussen de ongelukken in het eerste deel van de commercial en de veiligheid in het tweede deel is duidelijk. Dat geldt ook voor de commercial over de borsten van de buurman. Prima link tussen de aanloop en de punchline. Sowieso vind ik het erg goed dat Center Parcs 29 verschillen benadrukt ten opzichte van andere vakantieparken. Dat is waar reclame eigenlijk om draait: laat zien waarom je uniek bent. En als er maar liefst 29 USP’s te melden zijn, dan ben je best goed bezig, lijkt me.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Rob

    is dat Paul vasseur die dikke man


    4 februari 2012 om 18:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!