ReclameReview: Beslist.nl
Hoe communiceer je dat Beslist.nl de website is waar je alle producten kunt vinden die je maar kunt bedenken? Nou gewoon, door op een grappige manier combinaties van uiteenlopende producten te laten zien in commercials.
Credits:
Bureau: Eigen Fabrikaat
Regisseur: Joris Dommels
De doelstelling:
Beslist.nl introduceren als de enige website waar je echt alle producten kunt vinden.
De uitwerking:
Bij Beslist.nl vind je ALLES. Van bankstellen tot vitaminepillen, van flatscreens tot trampolines en nog heel veel meer. Eigen Fabrikaat ontwikkelde een campagne om Beslist.nl te introduceren als de enige website waar je echt alle producten kunt vinden.
Het oordeel:
De pay-off “Dit. Dat. Alles.” vind ik sterk. In eerste instantie vond ik hem een beetje abstract, maar hij wordt natuurlijk gebruikt in een campagne waarin concrete voorbeelden worden gegeven van de producten die je bij Beslist.nl kunt vinden. Dan werkt het wel. De uitwerking van het concept ligt nogal voor de hand: laat een grappige situatie zien waarin je twee heel verschillende producten nodig hebt, die je uiteraard bij Beslist.nl kunt vinden. Precies zo'n concept had Conrad vorig jaar ook. En Amazon profileert zichzelf al jaren als Earth's Biggest Selection, dus Beslist.nl is nu ook weer niet zó uniek. Maar goed, orginaliteit is niet altijd verplicht. Als je maar zorgt dat je een herkenbare communicatiestijl en een overtuigende boodschap hebt. Op zich is de boodschap hier wel overtuigend, maar of het concept herkenbaar genoeg is, durf ik nog niet te zeggen. Het zal vooral afhangen van de hoeveelheid vertoningen, zodat de doelgroep de commercials vanzelf gaat herkennen met als afzender Beslist.nl. We hebben het hier immers over een introductiecampagne. En de commercials zijn best grappig, hoewel ze niet hilarisch zijn. Maar er is nog tijd om te finetunen.