Week 7/2013 Viral Friday: Top Gear, Harlem Shake & Sweet Brown

15 februari 2013, 13:39

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van, Top Gear, Harlem Shake & Sweet Brown. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Helicopter Crash Caught On Camera

Deze piloot kon blijkbaar niet tegen zijn verlies. Na een race tussen een Corvette ZR1 en een AH1 Cobra helikopter crashte de helikopter en zorgde voor indrukwekkende beelden. Gelukkig raakte niemand serieus gewond, de video van Top Gear Korea heeft ondertussen al meer dan 10,5 miljoen views en staat online vanaf 10 februari.

Harlem Shake

Als je de Harlem Shake videos deze week hebt gemist, dan moet je onder een rots hebben geleefd. De videos kwamen echt overal vandaan. Binnen 1 week bereikte de originele video 5 miljoen views, maar stierf de meme ook doordat Facebook en Google hun eigen videos maakten. Mocht je toch niet genoeg krijgen van deze hype ga dan naar Harlem Shake Roulette. 😉

Sweet Brown – Toothache? Ain't Nobody Got Time for That!

Ain't nobody got time for that! Vertrouw ons, hier heb je vast wel even tijd voor. De originele video is onwijs populair op het internet en er zijn al honderden parodieën op gemaakt. Een tandartspraktijk maakt slim gebruik van deze viral en heeft het omgetoverd tot een reclamespotje. Het succes mag er wezen, in 9 dagen heeft de video al meer dan 4 miljoen views.

Sports Illustrated Swimsuit 2013 Teaser

Eentje voor de mannen, Sports Illustrated nam 17 prachtige modellen mee naar alle continenten en hield daar een fotoshoot. Een informatieve video van hoogstaande kwaliteit die al bijna 2 miljoen keer is bekeken in vier dagen.

NIVEA Deo: Stresstest

Ter promotie van hun nieuwe Deodorant lijn heeft Nivea een grappige en hilarische video gemaakt die viraal ging met meer dan 800.000 views binnen een week. Dit toont aan, dat merken met een beetje moed relevanter kunnen zijn dan door de meestal saaie print en tv-content.

Rudi de Groot
Content Marketeer bij SDIM

Creatief en innovatief met een grote passie voor content- en socialmedia-marketing.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!