ReclameReview: G-Star RAW
G-Star snapt het wel. Het kledingmerk presenteert de nieuwe campagne voor lente/zomer 2013 getiteld 'The Art of RAW' met een prachtige animatie die voorzien is van muziek door de populaire DJ/producer Skrillex.
Credits:
Bureau: G-Star RAW
Productie: Glassworks Amsterdam
Muziek: Skrillex
Design: Tim Borgmann, Dan Hope, Markus Lauterbach, Nick Smalley, Chris Wood
Grading: Scott Harris
Producer: Jane Bakx
Regisseur: Ruediger Kaltenhauser
De doelstelling:
De naamsbekendheid van G-Star RAW verhogen.
De uitwerking:
De campagne is gebaseerd op de fascinatie die G-Star heeft met het materiaal waarvan de RAW kleding gemaakt wordt. Deze commercial is een ode aan de passie voor denim vakmanschap en de ongelimiteerde mogelijkheden hiervan. Producer Skrillex maakte een soundtrack speciaal voor deze video.
Het oordeel:
Dit is gewoon een mooie commercial om naar te kijken. De animatie begint met ruw katoen (tja, RAW hè…) die vervolgens overgaat in gedraaide katoendraden. Daarna volgt een verfbad en de keperbinding waarvan spijkerstof wordt gemaakt. Supercool gedaan van Glassworks! Je blijft gewoon kijken naar de levendige animaties, waarbij het lijkt alsof levenloze dingen ineens een 'attitude' hebben. Dat de soundtrack is gemaakt door Skrillex zal de populariteit van de commercial veel goed doen, want de man is behoorlijk populair. Naar verluid is hij zelf ook fan van G-Star, dus dan is het helemaal een goede match. Het enige waar ik niet heel enthousiast over ben is die 'skeleton dog', zoals ze hem noemen. Op zich vind ik het wel een gaaf beeld, maar ik moest direct denken aan de campagne van jaren geleden waarin Eastpak ook hun textielproduct (weliswaar een rugzak) gebruikte in combinatie met een skelet (weliswaar een mens) om de duurzaamheid te symboliseren. Maar dat doet niets af aan de fantastische manier waarop deze commercial van G-Star is gemaakt. Chapeau!
Check overigens ook de making of van deze commercial.