Top Names op SxSW (5/5): Zo word je zelf spreker op SxSW

13 maart 2013, 11:29

Jeroen van Eck kwam vorig jaar zo geïnspireerd bij SxSW vandaan dat hij besloot alleen nog te werken bij bedrijven waar hij diezelfde spirit tegen kwam. En dus nam hij onmiddellijk ontslag. Dat verhaal wilde hij teruggeven aan de community op het evenement. Hij diende het voorstel in om het verhaal ‘Why I Quit My Job After SxSW’ te vertellen en verzamelde voldoende stemmen om op het programma te mogen staan. Kennisdelen, dat is SxSW en dit is daar een mooi voorbeeld van.

Jeroen van Eck is een van de gasten in de vijfde aflevering van Top Names op SxSW. De ander is Robert Leefmans van het Rotterdamse Mangrove [red: dat o.a. ook de Marketingfacts-website heeft ontwikkeld!], hij is een SxSW-oudgediende. Leefmans is zo enthousiast over het evenement dat hij met een steeds grotere delegatie naar Austin, Texas komt. Inmiddels zijn 11 mensen van de partij. Om inspiratie op te doen en kennis voor klanten te verzamelen. Maar ook hebben ze een ‘push-notificatie’ startup: Notifica.re. Ze onderzoeken in de VS of er een markt voor is. “SxSW is een community, je kunt hier iedereen aanspreken.”

Bekijk de aflevering boven. Maar we hebben ook nog een bonus: nóg twee Nederlandse gasten vertellen hun verhaal.

De eerste is Alexander Mans van Hubskip, een online travelagent die weet te voorspellen of jouw ticket de komende weken nog in prijs gaat dalen. Hubskip is net gelanceerd in de Verenigde Staten. Een mooi verhaal van een jonge ondernemer die op zijn 16e al een bedrijf had. 1,5 jaar geleden ging hij failliet en nu werkt hij weer keihard aan een nieuwe onderneming.

Dimi Albers is van Tam Tam, een fullservice internetburo met een veel grotere geschiedenis. Zij hebben internationale plannen en bekijken in Austin onder meer hoe andere bedrijven en culturen werken om daar straks goed op in te kunnen spelen.

Erwin Blom (Wormer, 1961) is voormalig hoofd van de afdeling Digitaal van de VPRO en mede-oprichter van The Crowds, een bedrijf dat zich specialiseert in ’social media’ en 'Fast Moving Targets', een platform over innovatie op het gebied van media, technologie en communicatie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!