[Advertorial] Inzicht & overzicht met de E-mail Benchmark 2013

9 april 2013, 09:29

40% van de marketeers ziet het budget voor e-mailmarketing in 2013 toenemen. En dat budget willen ze natuurlijk zo efficiënt mogelijk inzetten. Goed inzicht in de wereld van e-mailmarketing is dan onontbeerlijk. Daarom hebben E-Village en RapidSugar de E-mail Benchmark 2013 ontwikkeld. En die kan je hier gratis downloaden.

Als geroepen

Heb je het gevoel dat deze Benchmark als geroepen komt? Dat kan goed kloppen. 71% van de e-mailmarketeers geeft aan dat e-mail het komende jaar een belangrijkere plaats in de marketingmix inneemt dan in 2011. En 84% ziet e-mail als één van de belangrijkste digitale kanalen van 2013, gevolgd door SEO (54%) en social media (49%).

Hoog tijd dus, dat iemand eens wat duidelijkheid schiep. En dat hebben we gedaan. Door alle data van zowel E-Village als RapidSugar samen te voegen, ontstond een goed beeld van de stand van zaken rondom e-mailmarketing.

Diepe dalen, hoge pieken

Zo zagen we bijvoorbeeld dat het tweede kwartaal van 2012 niet het kwartaal was van de e-mailmarketeer. Afleverpercentages daalden, open ratio’s kelderden en klikratio’s (CTR) kwamen niet in de buurt van hun normale niveau. Gelukkig heeft de e-mailmarketeer zich in de rest van het jaar hersteld. Aan het eind van 2012 waren alle statistieken weer op normaal niveau. En in het geval van de CTR en de open ratio’s stegen die weer ver boven de oude cijfers uit. Een prestatie waar hij best trots op mag zijn.

Grote verschillen

In de E-mail Benchmark 2013 hebben we ook rekening gehouden met de grote verschillen tussen B2C en B2B, en de diverse branches. Zo heb je niet alleen inzicht in de algemene situatie, maar ook in je eigen branche. Vooral de branches met ingewikkelde, homogene producten blijken hoog te scoren. Dan hebben we het over takken als industrie, finance, energie en telecom. Die halen CTO’s tot wel 27%!

Cijferoverzicht

Een voorproefje van de Benchmark vind je in de infographic hieronder. De E-mail Benchmark 2013 zelf kun je hier gratis downloaden.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!