Marketing verandert! Waarom de marketeer niet?

18 april 2013, 07:29

Talkshow over de stand van marketing

Marketing verandert, dat staat vast. Het overlapt meer en meer met PR en communicatie. En de consument kijkt mee en praat terug. Je zou verwachten dat dit gevolgen heeft voor de competenties en verantwoordelijkheden van de marketeer. En voor de communicatie en samenwerking met klanten. Nu is alleen de vraag wat je hier als marketeer mee moet doen. En hoe je hier het beste op in kunt spelen. In de online talkshow ‘De stand van marketing’ praat Ronnie Overgoor namens DDMA met toonaangevende visionairs, consultants en marketeers over de toekomst van marketing. Het drieluik van gesprekken – met visionairs, consultants en opdrachtgevers – geeft o.a. antwoord op de vraag of marketing een andere plek binnen de organisatie verdient.

Sneak preview

Bekijk hier de sneak preview en eronder de drie afleveringen.

Aflevering 1: de visionairs

“Merken zijn nu poeslief en dat is volstrekt onnatuurlijk”

In de eerste aflevering van het drieluik ‘De stand van marketing’ praat Ronnie, met Wim Andrea aan zijn zijde, met tafelgasten Egbert Jan van Bel (Beeckestijn), Willem Sodderland (Buzzer) en Andrea Wiegman (Second Sight). Deze visionairs verwoorden de tijdsgeest en de rol van de consument:

“Luiden wij het einde in van de massaproductie?”

“Moeten vrouwen de nieuwe machtsbestuurders worden?”

• “Heeft de consument echt wel zoveel macht als wij nu denken?”

Aflevering 2: de consultants

“Bedrijven willen helemaal niet veranderen”

In de tweede aflevering praat Ronnie met tafelgasten Stephan Linnenbank (CGI Business Consulting), Sander van der Blonk (visualfabric) en Beate van Dongen (VODW) en over de schakel tussen theorie en praktijk.

• “Wat maakt een consultant een goede consultant?”

“Het gedrag van de consument is veranderd, maar de marketeer past zich niet aan”

“Wie is de regisseur van het marketingspel?”

Aflevering 3: de opdrachtgever

“Je gaat het pas zien als je het door hebt”

In de derde aflevering toetst Ronnie met zijn tafelgasten Bernard Uyttendaele (Warchild), Raymond van Es (AEGON) en Gerard Wolfs (Wolfs Bedrijvigheden) de marketingtheorie aan de waan van de dag:

“Co-creatie is een must wil je in de toekomst succesvol zijn”

“Marketeers hebben het nog steeds niet door”

“Bedrijven moeten af van hun oude manier van denken.”

Hoe moet je hier als marketeer op anticiperen? Je hoort het in de derde en afsluitende aflevering van ‘De stand van marketing’.

Sheila Klein Schiphorst
Owner bij SHE PR & MARKETING

Sinds 2004 ben ik actief in de communicatie- en marketingbranche. Door mijn jarenlange ervaring in diverse branches ben ik in staat om over ieder mogelijk onderwerp te schrijven of advies uit te brengen over de communicatiestrategie van ieder type organisatie. Mijn persoonlijke schrijfstijl kun je het beste kenmerken als no-nonsense. Met SHE PR & MARKETING ondersteun ik sinds 2010 mijn opdrachtgevers op het gebied van PR, communicatie, marketing en events. Van copywriting tot het beheer en onderhoud van websites.

Categorie
Tags

1 Reactie

    S. de Breet

    Je zit op pioniersniveau, interessant.


    23 april 2013 om 09:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!