ReclameReview: Mona
Alles voor het toetje. Dat is het thema waarop Mona voortborduurt met deze nieuwe commercial. En wederom is het een kind uit het gezin dat centraal staat. Een heel geslepen kind, om precies te zijn.
Credits:
Bureau: Selmore
Account: Anja Froeling, Nicole Florencio
Art: Ingeborg de Caluwé
Copy: Paul de Jongh
Editor: Marc Bechtold
Klant: Annerie Brenninkmeijer, Margreet Waterweg
RTV: Patrick Nelemans, Lotte de Rooij
Regisseur: Frank Devos
Productie: Caviar
Online: Ambassadors
Postproductie: Glassworks
Muziek: RECsound
Geluid: Soundcircus
De doelstelling:
De merkvoorkeur voor Mona verhogen en zo meer verkopen
De uitwerking:
Een dooie vogel en een heerlijk toetje. Dat zijn de ingrediënten voor alweer de tweede film in de reeks Alles voor het toetje. Dit keer is de jongste van het gezin iedereen te slim en heeft hij het heerlijke Mona toetje helemaal voor zichzelf.
Het oordeel:
De vorige commercial vond ik al leuk bedacht en deze past eveneens precies binnen het thema 'Alles voor het toetje'. De jongste telg uit het gezin steekt flink wat tijd en moeite in zijn plannetje, maar het gewenste effect wordt behaald: alleenheerschappij over het toetje.
Het mooiste van de nieuwe commercials van Mona vind ik dat ze helemaal niet uitgebreid hoeven te vertellen welke producten ze precies maken en hun naam hoeft ook niet 5 keer genoemd te worden binnen 30 seconden. Gewoon de vorm van de pudding en de saus erbovenop laten zien, dat is genoeg. Dan ben je dus behoorlijk ingeburgerd als merk. Het enige wat je dan nog moet doen is zorgen dat je top-of-mind blijft bij mensen en ze een mentale notitie maken om de volgende keer in de supermarkt ook even zo'n Mona-toetje mee te nemen. De gekozen benadering om dit te bereiken is humor. Met behulp van de grappige commercials binnen het thema zet Mona de producten neer als onweerstaanbaar lekker. Natuurlijk draagt de uitdrukking van het quasi-onschuldige kind aan tafel daaraan bij. Om zo'n stunt word je niet boos, daar kun je alleen maar om lachen.
Het zal mij benieuwen of er bijvoorbeeld nog meer tips worden verspreid via social media waarmee Mona-liefhebbers hun toetje voor zichzelf kunnen bemachtigen. Dat zou prima passen binnen het concept.