Geld verdienen met content? Open de kassa!

28 mei 2013, 12:29

Het Stimuleringsfonds voor de Pers (SvdP) houdt op woensdag 29 mei een congres met het thema ‘Open de Kassa’. In Pakhuis De Zwijger (Amsterdam) worden grote traditionele mediaspelers als Henk Scheenstra (COO van Sanoma), Laurens Verhagen (hoofdredacteur Volkskrant.nl) en Josja Zijlstra (uitgevers segmenten Telegraaf Media Groep) aan de tand gevoeld door Marianne Zwagerman (Red de Journalistiek-initiatiefnemer) over de vraag waarom uitgevers niet beter hun best doen om consumenten te verleiden tot het kopen van digitale content.

Games als voorbeeld

De kopers zijn er en de producten ook, maar de uitgevers zetten de kassa niet open, is de stelling. Het bewijs dat de markt rijp is voor een model waarin consumenten betalen voor content wordt geleverd in het outsiders debat.

Hierin vertelt bijvoorbeeld Oscar Diele, de CMO van wereldleider Spil Games, over de omslag die zijn bedrijf maakte van een businessmodel dat voor 100% dreef op advertentie-inkomsten naar een e-commerce model. In twee jaar tijd kreeg het bedrijf consumenten naar de kassa en nu komt bijna de helft van de miljoenenomzet uit inkomsten van gebruikers.

Ook Mathieu Volkers – met zijn bedrijf PayPro succesvol in de markering van e-books en online cursussen komt zijn kennis over geld verdienen met content delen met de bezoekers. Jan Jaap Heij van De Nieuwe Pers voegt daar zijn eerste ervaringen aan toe na de introductie van online abonnementen op berichten van journalisten.

Daarnaast presenteert het Stimuleringsfonds vijf projecten die door het fonds recent werden gesteund: ‘Mattermaps’, RT Reporter, Blendle, Yournalist en Newz.

Inschrijving

Het event vindt plaats op 29 mei vanaf 14.30u in Pakhuis De Zwijger, Amsterdam. Inschrijving voor dit programma is gratis: schrijf je hier in. Het congres wordt ook live uitgezonden via persinnovatie.nl én hier op Marketingfacts!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!