[Advertorial] Mediapark Jaarcongres 2013 over secondscreen-beleving en storytelling
Op 20 juni is het weer zover: 700 mediaprofessionals komen bij elkaar in de vernieuwde studio 21 op het Media Park om zich in één dag bij te laten praten over de nieuwste media trends. Met (inter)nationale topsprekers en bewindslieden, jong talent en internationaal succesvolle Nederlandse media ondernemers: nieuws en innovatie gegarandeerd! We gaan op zoek naar de optimale secondscreen-beleving, factoren die het succes van online video bepalen en we kijken naar multiplatformconcepten en storytelling. Bovendien licht OC&W-staatssecretaris Sander Dekker zijn plannen rondom het mediabeleid toe. Shula Rijxman (NPO), Jan Slagter (MAX) en Madeleine de Cock Buning (Commissariaat voor de Media) reageren hier direct op tijdens het congres. MPJC wordt een dag vol inspiratie en innovatie! Wil je erbij zijn? Schrijf je dan snel in!
Online video
Naast bovengenoemde onderwerpen staat online video prominent op het programma. Een aantal online video successen komen aan bod, waaronder dat van Armin van Buuren. Met bijna 900.000 abonnees op het YouTubekanaal en dagelijks 3 miljoen views scoort de Nederlandse DJ goed online. Verantwoordelijk is head of social media van Armada Music, Eveline van der Steen. Zes jaar geleden zag ze het belang van YouTube, dat toen net was opgezet. Door gelijk een partnership aan te gaan is Armada Music meegegroeid met het platform. Tijdens MPJC wordt er dieper ingegaan op de succesfactoren van online video.
Programma
Naast Sander Dekker en Eveline van der Steen levert een groot aantal internationale sprekers een bijdrage aan het programma. Ook de Nederlandse mediatop is aanwezig. Het programma kent de volgende onderdelen en bijdragen:
-
Keynote speech van Matt Danzico (BBC): ‘The sciences of storytelling’
-
Erik Anderson (Premiere Digital Services, voorheen Global Manager of Production van iTunes Video bij Apple) over de ins en outs van online distributie van video
-
Alles over webcultuur en communities door Kenyatta Cheese (Know Your Meme)
-
Simon Frost (Ericsson) over nieuwe, snelle mobiele netwerken en de gevolgen voor mobiele tv
-
Marc Adriani over mediawijsheid in een nieuw format van BNN
-
Nieuwe spelers en nieuwe platforms, met o.a. Jan Jaap van der Wal over Panache
-
Matthias Scholten (RTL) over de manier waarop RTL verhalen vertelt op meerdere platforms
-
De uitreiking van de eerste Cross Media Awards
Het volledige programma is te vinden op de website van MPJC 2013.
Registratie met lezerskorting
Interesse? Een ticket voor MPJC kost €175,- excl. BTW. Als Marketingfacts-lezer krijg je korting: schrijf je in met vipcode MFA213 en je betaalt niet €175,- voor een ticket, maar €145,-. Inschrijven kan alhier!