Wat is de ROI van (online) design?
Ervaar de meerwaarde van design voor merken als illycafé, Gamma en Bulls & Birds
Design heeft z'n waarde wel bewezen. Mocht je nog twijfelen: kijk naar Apple, Dyson, Nespresso. Maar wat ís die waarde exact? Oftewel, daar gaan we weer: wat is de ROI van design? Het Marketing & Design Congres 2013 staat helemaal in het teken van deze vraag en is daarmee een aanrader voor elke marketingcommunicatieprofessional en designmanager die zijn (online) designinspanningen en -investeringen wil (of moet) kunnen verantwoorden. Ook als het gaat om abstracte nieuwe (nano)technologieën als Twitter-implantaten, interactieve verf en onzichtbare security spray.
Natuur vs. technologieën
Tijdens het Marketing & Design Congres presenteert Dr. Koert van Mensvoort een aantal van de producten uit zijn 'NANO Supermarket'. Producten die veelal innovatief en bruikbaar, maar soms ook onwennig en verontrustend zijn. Hiermee wil Van Mensvoort de discussie over abstracte nieuwe technologie concreet maken, waardoor iedereen er over mee kan praten. Ook legt hij de link met Next Nature, waarmee hij als directeur en hoofdredacteur tot doel heeft om de samenwerking tussen natuur en technologie beter te begrijpen, om zo een toekomst te scheppen die zowel mensheid als natuur goed doet.
Sprekers
Overige sprekers op die dag zijn o.a.
-
Jan Kienhuis, epiphany
-
Jeroen Verbrugge, FLEX|The innovationlab en lid van de Dutch Creative Industries Council
-
Paolo Bonsignore, marketing director EMEA en direct channel director illycafè
-
Lennart Broere, manager formulemanagement Gamma
-
Chris Alders, strategy director Fitzroy Amsterdam
Het dagvoorzitterschap is in handen van Tom Dorresteijn, Studio Dumbar, en er is een design clinic met online fashion-retailer Bulls & Birds.
Inschrijven
Het Marketing & Design Congres 2013 vindt plaats in Undercurrent Amsterdam op 20 juni a.s. De kosten zijn als volgt:
-
normaal tarief: € 395,-
-
abonnees van MarketingTribune en bezoekers voorgaande edities: € 295,-
-
ZZP'ers: € 195,-