Tijd voor een serie (video)blogs gericht op video marketing!
Een nieuwe meer visuele wind waait op M!
Video neemt toe in populariteit. Statistieken laten zien dat consumenten, en zeker jongeren, meerdere keren per week online video's bekijken en deze tijdsbesteding ook enkele uren per week in beslag neemt. Volgens Comscore groeide het online video publiek in de EU5 met 5 procent en het aantal mobiele kijkers zelfs met 162 procent. Niet alleen worden video's veel bekeken maar ook vaak via social media gedeeld, zo'n 1000 video's per minuut. YouTube is tegenwoordig ook de tweede zoekmachine in de wereld.
Het is dus de hoogste tijd om meer aandacht te besteden aan videomarketing op Marketingfacts en niet alleen in geschreven woord maar juist ook met video's. Er zijn al veel Marketingfacts-bloggers die laten zien dat online video trending is en de online video monitor van Marketingfacts afgelopen jaar laat zien dat ook steeds meer marketeers interesse hebben om video in te zetten. Waarom dan niet hier starten met video blogs?
Vanaf vandaag starten we daarom met een serie blogs gericht op (online) video marketing. Op dinsdagen in de vorm van geschreven blogs, maar op donderdagen enkel in de vorm van video blogs. Bereid je voor op interessante video marketing strategieën, praktische tips, meer online video statistieken en insights van ervaren video marketeers. Nieuwsgierig? De eerste video over de voordelen van video ten opzichte van tekst staat donderdag hier online!