Videomarketing volgens: Salaheddine, tv- en YouTube-programmamaker
“Laat de mensen een beetje met rust”
“Online video is inderdaad heel populair, maar het is tegelijkertijd ook weer keihard als je iets maakt wat ze niet willen.” In deze serie video’s delen vijf ervaren video marketeers hun eigen inzichten en kennis. In deze aflevering vertelt Salaheddine meer over hoe hij video inzet om bedrijven en producten te promoten. Hij heeft een grote groep volgers op YouTube en heeft een interessante kijk op het gebruik van dit platform en online video. Wil je meer leren over Salaheddine en hoe zijn populariteit op YouTube is ontstaan? Bekijk dan de video.
;
Salaheddine is schrijver en (online) tv-programmamaker. Hij richt zich in zijn video’s vooral op de Marokkaanse gemeenschap. Hij heeft onderhand meer dan 150 video’s en bijna 17.000 volgers op zijn eigen YouTube-kanaal. Hij maakt in zijn video’s reclame voor bedrijven om zo de productie van de video’s te betalen. Zijn kijk op online-videomarketing is anders dan de meeste corporate videomarketeers en juist daarom interessant.
Salaheddine produceert video's voor zijn eigen YouTube-kanaal. De marketing die hij daarbij hanteert is heel simpel: hij plaatst pre-roll advertenties van bedrijven voor zijn YouTube-filmpjes, zodat de bedrijven ook aandacht krijgen. Hij geeft ook een voorbeeld hoe dit werkt en hoe hij dit aanpakt. Hij let daarbij o.a. erg goed op de doelgroep die hij aanspreekt en welke bedrijven daarbij passen. Hij kijkt ook naar actualiteiten die spelen bij zijn doelgroep om met video's over dat onderwerp publiek te trekken. Hij heeft veel ervaring met het binnenhalen van views.
Zijn doel is dat zijn kanaal een van de grootste van Nederland wordt, maar ook om een internationaler publiek aan te spreken. Hij wil dit bereiken door video's in andere talen uit te brengen en/of te ondertitelen. Momenteel behaalt bij ongeveer een miljoen views per maand.