Video op het werk? Ja!

19 september 2013, 09:40

Video word steeds meer ingezet voor interne communicatie of trainingsprogramma’s. Dit is geen vreemde ontwikkeling gezien het feit dat audio-visuele informatie beter onthouden en verwerkt wordt dan geschreven informatie. Wat is het effect van de groei van het aantal mobiele devices op het gebruik van video op het werk?

Onderzoek van Gartner laat zien dat 45% van de werknemers minimaal dagelijks een smartphone gebruikt, 40% minimaal eens per dag een laptop gebruikt en 18% al een tablet dagelijks gebruikt. Werknemers zijn dus vaak goed te bereiken via deze devices. Het aanbieden van video op mobiele devices zorgt ervoor dat het bereik van de video’s wordt vergroot. In sommige bedrijven is het zelfs onmogelijk om sales personeel of het hoger management te bereiken zonder ze aan te spreken via mobiele devices.

Hoe zorg je ervoor dat werknemers trainingen of informatieve video’s via hun smartphones of tablets ook daadwerkelijk bekijken? Het onderzoek van Gartner laat zien dat video’s meer worden bekeken als het aangesproken publiek zelf kan bepalen wanneer ze een video bekijken. De statistieken worden nog beter als een lang boodschap opgeknipt wordt in kortere berichten met een duidelijke en samenhangende strekking. He is ook nodig om na te denken op welke locatie de video bekeken zal worden. Op locaties waar het netwerk niet voldoende is om langere of hoge kwaliteit video’s live af te spelen werkt het ook goed om de video te splitsen in kleine delen. Daarnaast kan je overwegen om video’s downloadable te maken zodat ze offline afspeelbaar zijn.

Kortom video kan erg goed ingezet worden op de werkvloer. Door video’s in korte blokken en eventueel offline aan te bieden, en zo je publiek de mogelijkheid te geven om zelf te bepalen wanneer ze de video bekijken, vergroot je de effectiviteit van jouw video. (Hoe) zet jij al video in?

GESCHREVEN IN SAMENWERKING MET ASTRID GEERLINGS

Oscar Langerak is directeur van VideoWerkt en ziet dat online video steeds meer wordt ingezet door bedrijven. Online video biedt de mogelijkheid om interactie aan te gaan met klanten en deze op verschillende mobiele devices te bereiken. Het aantal online video kijkers groeit nog steeds. Het aantal video’s wat bekeken wordt via mobiele devices groeit ook nog steeds. Kortom video werkt. Oscar heeft een passie voor het vastleggen van verhalen. Uit de maatschappij, binnen bedrijven of over services of producten. Hij is met VideoWerkt een betrouwbare en snelle partner voor het produceren van video’s en het adviseren en uitvoeren van alle facetten van video marketing; van hosting tot video SEO en social sharing. Wij maken video die werkt! Oscar startte VideoWerkt in 2011 om communicatie te verbeteren door het aanbieden van fraaie, conceptmatige en strategisch verantwoorde online video’s. In 2012 is hij mede-initiatiefnemer van de nieuwe lokale omroep OPEN Rotterdam. Deze omroep heeft per 1 maart 2013 voor 5 jaar de uitzendvergunning.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!