Wat de modebranche kan leren Urban Outfitters, Caixa Novada en Jamin
Branchmarking deel 2: Modewinkels, dress up
Modewinkels zitten in zwaar weer. De concurrentie is namelijk moordend. Niet alleen van winkels onderling, maar vooral ook van online shops. Hoe vind je jezelf opnieuw uit als winkel? Rob Adams gaat weer op onderzoek uit in de rubriek Branchmarking. In 180 seconden, uiteraard.
De modebranche staat onder druk. Door de groeiende concurrentie van internationale ketens, maar vooral ook door de enorme toename aan webshops. Als ze niet meegaan in de tijd, zullen steeds meer winkels een jasje uit moeten doen. Het is daarin vooral zaak om de winkelvloer opnieuw uit te vinden, maar wat is de toegevoegde waarde van een fysieke winkel? Mr Branchmarking Rob Adams gaat internationaal op zoek naar bedrijven die hun winkelvloer met succes een metamorfose hebben gegeven.
Op Branchmarking TV beantwoordt host Rob Adams iedere twee weken een veelvoorkomend businessdilemma door te kijken naar succesvolle oplossingen in andere industrieën. En wat hem betreft zouden banken eens goed moeten kijken naar een Oostenrijkse supermarkt, de burrito's van Chipotle en Slurp!, de wijn van Ilja Gort.