Bryan Eisenberg over gewenste intimiteiten
Vanwege een gratis webinar dat Bryan Eisenberg deze vrijdag geeft, had ik de kans om hem te spreken. Tijdens een korte stopover had ik de gelegenheid om hem één vraag te stellen. Dus vraag ik hem maar gelijk naar het belangrijkste.
Voor diegene die hem nog niet kennen. Bryan Eisenberg is de co-auteur van de Wall Street Journal, Business Week, USA Today en de New York Times bestsellers 'Call to Action', 'Waiting for You Cat to Bark?' en 'Always Be Testing'. Als je naar congressen gaat, is de kans groot dat je hem daar een keer hebt horen openen of het event afsluiten. Bryan is namelijk een professionele marketing keynote speaker.
Bryan, je bent een expert in bijna alles. Van persuasieve content tot datamining. Van design tot marketingstrategie. En van a/b-testen te professioneel spreken. Leg ons alsjeblieft aan de hand van een persoonlijke anekdote uit, welke van al je verworven vaardigheden het meest van pas komt als je iemand probeert te verleiden om intiem met je te worden.
Bryan: “Dank voor de vriendelijke woorden. Ik heb mij nooit echt comfortabel gevoeld bij het label 'expert' of 'deskundige'. Er valt zoveel te leren en ik probeer elke dag iets nieuws te leren. Ik denk dat mijn meest belangrijke vaardigheid is, dat ik de passie heb om te begrijpen waarom mensen de dingen doen die ze doen. Het was in één van mijn eerste artikelen, alweer bijna 15 jaar geleden. Toen schreef ik dat je als marketeer je doel wilt bereiken, eerst jouw klanten hun doelen moeten bereiken.
Ik denk dat dat concept veel dingen gemeen heeft met intimiteit. Het trieste feit is dat terwijl dit heel eenvoudig klinkt, het meestal niet zo makkelijk gedaan is. Tegenover meer dan 80 procent van de marketeers die zeggen dat ze customer intimacy hoog in het vaandael, zegt slechts 8 procent van hun klanten dat ze dat daadwerkelijk zijn.
Echte intimiteit komt van empathie. Als marketeers of als geliefden is het vaak moeilijk de sleur van alledag opzij te zetten en je te richten op de behoeften van de mensen die het belangrijkst zijn in je leven. Het is moeilijk om te vergeten dat wat wij weten, zij vaak niet weten. Dit is de ware vloek van kennis.
Marketeers zeggen vandaag de dag graag dat ze datagedreven zijn, maar de meeste zijn alleen oppervlakkig bezig met data driven decision-making. Slechts weinigen zijn echt empathisch genoeg om hun klanten tevreden te stellen. Marketeers van nu moeten leren om zowel de kunst beheersen van data als van het inleven om de harten van hun klanten te winnen.
Stel je voor wat er gebeurt als je je echt richt op het vervullen van de behoefte van uw significante andere, klant of geliefde. Als je eenmaal aan hun behoeften voldoet, geloof me, dan zullen jouw wensen ook vervuld worden.”
Heb je het inmiddels warm gekregen en wil je meer horen? Meld je dan nu aan voor het gratis webinar van vrijdag 8 november.
Credits afbeelding: Jonathan (CC)
Dat heeft hij mooi gezegd! Enne… lekkere teaser hoor Arjan voor aankomende vrijdag. Ik ging al maar als dat niet zo zou zijn had je me nu overtuigd.
🙂
Mooi. Maar het gaat zeker interessant worden.