“What if?” campagne Nike

27 februari 2004, 06:46

Nike.comDeze week is de nieuwe campagne van Nike, getiteld “What if?” in de VS gelanceerd. De campagne bestaat uit tv-commercials van 15, 60 en 90 seconden waarin cross-overs van 7 bekende sporters. Zo speelt tenniser Andre Agassi baseball voor de Boston Red Sox, staat wielrenner Lance Armstrong in de boxring en speelt tenniser Serena Williams beach volleyball.

De campagne, die de komende 6 weken op tv en internet te zien zal zijn, laat een trend zien dat grote adverteerders niet meer kiezen voor een persoon als boegbeeld maar voor meedere gezichten.

Adformatie melde deze week dat de campagne wel erg veel lijkt op de campagne die het Amsterdamse 180 maakte voor Adidas.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Punkey

    O jee, als dat bij geenstijl.nl maar door de beugel kan…;-)


    27 februari 2004 om 09:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!