Viral Friday Week 18/2014: Samsung, Apple & Nike

2 mei 2014, 13:50

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Samsung, Apple & Nike. Heb je een tip? Stuur 'm op!

Nike Football: Winner Stays. ft. Ronaldo, Neymar Jr., Rooney, Ibrahimović, Iniesta & more

Nu het wereldkampioenschap voetbal steeds dichterbij komt was het deze week tijd voor Nike om hun “Winner Stays” commercial aan het grote publiek te vertonen. In deze viral maakt Nike weer extreem goed gebruik van de bekende influencers die het merk onder contract heeft staan, in deze video showen voetbalgrootheden als Cristiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimović en Wayne Rooney hun kunsten. Met een duizelingwekkend aantal views van 50 miljoen binnen een week tijd weet Nike weer het wereldkampioenschap te claimen. Het Amerikaanse sportmerk is gewend aan dit succes dankzij hun eerdere campagne “Write The Future” rond het WK in Zuid-Afrika in 2010.

Galaxy S 5 – The Next Big Thing Is Here

Om de nieuwe smartphone Galaxy S5 te promoten laat Samsung in deze video alle productfeatures van de nieuwe telefoon de revue passeren. Ook worden deze features natuurlijk afgezet tegen 'de grote concurrent Apple'. In deze video met een hoog 'feel good gehalte' laat Samsung verschillende mooie levensgebeurtenissen zien die mede door het gebruik van de Galaxy S5 nog mooier worden. 'Product release video's' van grote technologiemerken scoren over het algemeen zeer goed. Zo ook deze viral, die inmiddels al meer dan 4 miljoen keer is bekeken op YouTube.

Nissan Develops First 'Self-Cleaning' Car Prototype

Nooit meer je auto wassen, Nissan maakt het mogelijk met een nieuwe lak die vuil afstoot. Deze technologische innovatie die aansluit bij onze eeuwige zoektocht naar een gemakkelijker leven heeft het deze week geschopt naar een derde plaats in Viral Friday. Opvallend omdat dergelijke automotive productvideo's niet vanzelfsprekend viral gaan. Nissan bewijst met bijna 3,5 miljoen views in een week tijd dat een merk met goed concept online kan scoren. Wij vinden deze brandschone Nissan Note in ieder geval top!

What I See | P&G Thank You, Mom

In aanloop naar Moederdag (zet alvast 11 mei in je agenda!) slingert Procter & Gamble de bekende Thank you Mom campagne nog eens aan. Voor deze aflevering heeft P&G de Paralympisch kampioene Molly Hincka ingezet. P&G benadrukt met deze viral dat haar succes te danken is aan de toewijding van haar moeder om een kind met een handicap op te voeden. Om steun te betuigen aan alle moeders met een gehandicapt kind roept P&G de kijkers van deze video op om een donatie te doen aan de Paralympics en als klap op de vuurpijl verdubbelt P&G de donaties tot een bedrag van 200.000 dollar. Dit sympathieke gebaar resulteerde in meer dan 2 miljoen views in een week tijd en een verdiende vierde plaats in Viral Friday.

Apple – iPhone 5s – TV Ad – Powerful

Wanneer Samsung in onze Viral Friday voorbij komt, kan concurrent Apple niet ontbreken. Het zal zeker geen toeval zijn dat beide video's na genoeg gelijktijdig het levenslicht zien. Apple wil laten zien dat de iPhone 5S meer kan dan je denkt en laat dat in deze viral zien op populaire domeinen als muziek, sport, kids en tech. Door de focus op deze interesses te leggen spreekt de viral tot verbeelding van een breed publiek. Meer dan 1.6 miljoen mensen bekeken deze commercial al op YouTube.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!