Adverteren op Facebook: genereer kwalitatieve leads & conversies in 5 stappen #adv
Dat Facebook groot is, wist je vast al. Wereldwijd telt het platform bijna 1,3 miljard (!) gebruikers. En uit recent onderzoek van NewCom blijkt dat maar liefst 8,1 miljoen Nederlanders actief zijn op Facebook, waarvan ruim 6,1 miljoen mensen dagelijks. Het gigantische bereik is echter niet de enige reden dat Facebook hét ideale platform is om leads te verzamelen en conversies te genereren.
Waarom adverteren op Facebook?
Het antwoord op bovenstaande vraag is eigenlijk heel simpel; er bestaat geen ander medium waar je zo gericht je doelgroep kunt bereiken door te selecteren en segmenteren op o.a leeftijd, geslacht, locatie, interesses en internetgebruik. Bijna alle demografische en leeftijdsgroepen zijn op het platform vertegenwoordigd; van basisschoolleerlingen uit de bovenbouw tot twintigers, moeders, vaders en senioren. Bovendien is succesvol adverteren op Facebook ook nog eens mogelijk tegen relatief kleine investeringen; met een paar honderd euro boek je al zeer goede resultaten. Probeer dat maar eens te bereiken via andere media!
Leads & conversies realiseren
Facebook is bij uitstek geschikt als je op zoek bent naar kwalitatieve leads of conversies. Denk bijvoorbeeld aan inschrijvingen voor je nieuwsbrief of downloads voor je app, maar ook aan inschrijvingen voor een informatiebijeenkomst, open dag of webinar. Ook wanneer je donaties nodig hebt, een vacature wil vervullen, een aanbieding hebt of een catalogus wil versturen aan potentiële klanten, is Facebook ook een zeer interessant kanaal.
De kracht van de Page Post Ad
Er zijn verschillende manieren om te adverteren op Facebook. Een van de meest effectieve advertentiemogelijkheden is de page post ad. Deze advertentievariant komt direct in het nieuwsoverzicht van je doelgroep terecht. Je advertentie ziet er hetzelfde uit als de ‘gewone’ updates van Facebook-vrienden en van de Facebookpagina’s die een gebruiker volgt.
Bovendien is de advertentieruimte bij een page post ad veel groter dan bij bijvoorbeeld een banner in de rechterkolom, je kunt een grote visual toevoegen en diverse teksten. De attentiewaarde is daardoor groot.
Een succesvolle Facebook-campagne: wat is het geheim?
Maar hoe doe je dat dan? Hoe realiseer je kwalitatieve leads en conversies via Facebook? Het draait allemaal om testen en optimaliseren. Begin niet met 1 advertentievariant, maar start met een tiental versies. Test welke advertentie het beste converteert en optimaliseer die variant, zodat je de hoogst mogelijke ROI kunt realiseren (de meeste leads of conversies, tegen de laagste investering).
Maar er komt meer bij kijken; denk na over je doel, doelgroep en budget, zorg voor een goede landingspagina, kies de juiste doelgroepselecties en zorg ervoor dat je advertentie prikkelt, perfect aansluit bij de leefwereld van je doelgroep, discussie oproept en past bij Facebook als kanaal. Hoe je dat precies doet, lees je in de gratis whitepaper ‘Adverteren op Facebook’ van Social Blue.
Download de gratis whitepaper
Met een sterk team van Facebook-specialisten genereert Social Blue wekelijks ruim 30.000 leads en sales voor haar klanten. In dit whitepaper deelt Social Blue graag haar kennis en ervaring. Je leert hoe jij als marketeer in 5 stappen, dankzij een succesvolle Facebook-advertentiecampagne met slimme getargete page post ads, kwalitatieve leads verzamelt en conversies realiseert. Na het lezen van dit whitepaper weet je hoe je je Facebook-campagne optimaliseert, er het meeste uit haalt en de hoogst mogelijke ROI behaalt voor je opdrachtgever of organisatie.