Content Club #6: contentcuratie

7 oktober 2014, 11:00

Over Afrika (KLM), CMO’s (Adobe) en timeline content (Upcoming)

Na een lange zomer is de Content Club weer terug op donderdag 9 oktober. Na dit jaar al Eindhoven en Zwolle bezocht te hebben, zijn we voor deze editie even terug in Amsterdam. En omdat contentcuratie upcoming is in contentmarketingland, staat de zesde Content Club volledig in het teken van dit onderwerp.

Contentcuratie is…

Voldoende eigen relevante content produceren blijkt voor veel merken en organisaties nog altijd uitdaging. Contentaggregatie, maar vooral contentcuratie, biedt dan uitkomst. Contentcuratie is het verzamelen en selecteren van specifieke content uit bronnen van derden om – meestal aangevuld met eigen ‘kleuring’, aanvullingen of persoonlijke noten – te publiceren op eigen platformen en/of te distribueren naar volgers op social media.

Maar hoe doe je dat? Wat is de ideale mix met je eigen content? Hoe zorg je dat ook de gecureerde content relevant is? Bij #CC06 behandelen we alle ins en outs van contentcuratie.

Programma #CC06

Zoals iedere Content Club hebben we weer twee merken uitgenodigd om te vertellen over hun case en nodigen we een spreker uit voor inspiratie uit een andere branche, dit keer uit de online mediawereld. We sluiten de avond af met de inmiddels traditionele krukjessessie, waarbij de drie sprekers met elkaar en het publiek in discussie gaan.

  • Brandcase: Annemieke Bossen, head of b2b marketing van Air France KLM. Over het platform Club Afrika en de mix van curated en original content.
  • Brandcase: Marco Disseldorp, marketeer van Adobe. Over het krachtige internationale platform CMO.com van Adobe.
  • Inspirational case: Stefanie Crone, hoofdredacteur van Upcoming. De BuzzFeed van Nederland met ‘Dagelijkse [curated] kost voor je timeline’

Avond bijwonen?

Via de MeetUp van Content Club Nederland kun je je gratis inschrijven voor #CC06 op 9 oktober bij Planetarium Amsterdam. Meld je dus snel aan! Let wel: ook de wachtlijst heeft zin, want er vindt vaak nog een stoelendans plaats in de laatste dagen voorafgaand aan CC’s.

LIVESTREAM Kun je toch niet live aanwezig zijn? Niet getreurd, de avond wordt live gestreamd via mediapartner Marketingfacts. Vanaf 19:30 uur. Check dan deze website.

Nog even sfeer proeven van #CC05 in Zwolle? Bekijk het videoverslag (3:00 min) gemaakt door Crystal Park New Media:

Maar wat is die Content Club eigenlijk?

Een open kennis- en discussieplatform over de kracht van content (marketing). Voor en door marketing- en communicatieprofessionals. Discussiëren kan op de kwartaalbijeenkomsten en via onze LinkedIn Groep Content Marketing NL (1000+ leden).

Content Club Nederland is een initiatief van Cor Hospes en Mark de Lange (Beklijf). Hoofd- en locatiesponsor Regardz maakt het mogelijk dat we het land in gaan met de clubavonden. Vaste sponsoren die de Content Club mogelijk maken zijn Crystal Park New Media, BytheGrape.nl, Mobi-Q en Feeder BV. En… Marketingfacts is onze mediapartner!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!