The Age of the Customer: Data en Dialoog in de Praktijk 2014 #ADV
De online druk voor de consument is groot. Er komt veel informatie op hem af, maar de relevantie ontbreekt regelmatig. De consument heeft steeds vaker de behoefte aan een ‘uitknop op online’. Toch blijk uit wereldwijd onderzoek van Microsoft dat 45 procent van de consumenten bereid is om persoonlijke data te verkopen om de informatiestroom te optimaliseren. Wat doe jij als organisatie met klantdata om de interactie met jouw doelgroep te verbeteren? Van belang is te weten hoe klanten tot hun beslissing komen en op welke manier zij graag worden benaderd. Het antwoord ligt dus bij de klant zelf: het is The Age of the Customer.
Tijdens het DDMA-congres Data en Dialoog in de Praktijk 2014 krijg je antwoord op dit soort vragen dankzij een programma met keynotes en relevante praktijkcases. Microsoft heeft een wereldwijd onderzoek verricht naar digitale trends en gedrag van klanten. Anneke Schogt, country manager NL bij Microsoft Advertising, spreekt tijdens het congres over de bevindingen uit het onderzoek.
Er is bijvoorbeeld naar voren gekomen dat 45 procent van de wereldwijde online consumenten bereid is om persoonlijke data te verkopen aan het juiste merk tegen de juiste prijs. Anneke licht de acht verschillende trends toe en wat dit in de praktijk betekent voor het bedrijfsleven.
Naast Anneke Schogt spreekt Maarten van der Sanden over een door de TU Delft ontworpen beslissingsmodel van klanten van een energiebedrijf gesimuleerd. Aan de hand van marktonderzoeksgegevens heeft hij ondervonden hoe klanten reageren op de introductie van een nieuw product, een slimme energiemeter voor in huis. Het model dat hieruit is ontstaan geeft de marketeer inzicht in de reactie van klanten op het product op korte en lange termijn.
Naast deze keynote sprekers is er aandacht voor de genomineerden van de Customer Data Award. De vakjury, onder begeleiding van Kees Groenewoud van Cmotions, reikt deze prestigieuze prijs jaarlijks uit aan een organisatie die succesvol opereert in het managen van klantgegevens. Genomineerd zijn Robeco, Nutricia, MoneYou, Nationale Nederlanden, de Goede Doelen Loterij, Ziggo en ACSI. Alle cases worden tijdens het programma in to-the-point speedsessies gepresenteerd.
Data & Dialoog in de Praktijk wordt geleid door Ronnie Overgoor. Meer weten of inschrijven? Surf naar www.dataendialoog.nl