Viral Friday Week 42/2014: The North Face, Chanel & Fiat
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van The North Face, Chanel & Fiat. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. The North Face – Never Stop Exploring
Goed uitgevoerde practical jokes zijn altijd vermakelijk. Zo ook deze actie van het outdoor-sportmerk The North Face in hun Koreaanse winkel. Een goed doordachte actie, nog betere reacties en relevantie richting het product zorgen voor een video die al bijna 5 miljoen keer bekeken is.
2. CHANEL N°5: The One That I Want – The Film
Het Franse modehuis Chanel lanceerde deze week de nieuwe commercial voor het bekendste geurtje ter wereld, Chanel N°5. Met het model Gisele Bundchen en met de Nederlandse acteur Michel Huisman, is het voor iedereen een prettig aanzicht. De bekende koppen, het merk Chanel en de romantische ondertoon is voor velen vrouwen al de reden geweest om de video te kijken. De video met de muziek van de populaire artiest Lo-Fang werd al meer dan 1,7 miljoen keer bekeken.
3. 12-year-old Thea’s wedding to 37-year-old Geir
Deze video is het resultaat van een campagne van Plan Norway die heel wat teweeg heeft gebracht. De 12-jarige Thea blogde midden dit jaar dat zij ging trouwen, deze hoax heeft in eerste instantie voor veel ophef gezorgd en door te shockeren is het probleem waar 39.000 meisjes per dag mee dealen, aan de kaart gesteld. Plan België startte deze week ook een bijzonder scherpe TV campagne voor deze urgente zaak, ook daar is natuurlijk een video van. De video van Thea’s nep bruiloft is inmiddels al meer dan 1,3 miljoen keer op YouTube gezien.
4. Official Fiat 500X teaser – Blue Pill
De populaire Fiat 500 heeft een grote broer gekregen, de Fiat 500X. Bij Fiat hebben ze wel een hele interessante manier gevonden om dit aan te kondigen, namelijk door een viagra-pil in de brandstoftank te laten vallen waardoor de auto ineens uit zijn voegen springt. Of de video echter goed gemikt is op de doelgroep is ons nog maar de vraag. De video is, met meer dan 1,2 miljoen views in twee weken, wel enorm viraal gegaan. De grote hamvraag is echter: heeft de Fiat 500X nu ook stijvere vering?
5. Have you been flying BLAH Airlines?
Dit is by far de langste video die ooit in Viral Friday heeft gestaan. Deze 6 uur durende video van vliegtuigmaatschappij Virgin maakt op een ludieke wijze pijnlijk duidelijk hoe vervelend een 6 uur durende vlucht met een concurrent van de vliegtuigmaatschappij kan zijn. Niemand die de video uitkijkt, maar creatieve poging om de kwaliteiten van je diensten onder de aandacht te brengen. De video werd in enkele dagen meer dan 150.000 keer bekeken op YouTube.