10 interessante onderzoeken van afgelopen week
Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 45 2014
Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze week het Privacyrapport 2014, onderzoek naar klantcontact en het wereldwijde big data onderzoek van DMA.
Nationaal E-mail Onderzoek 2014: e-mail vaste plek in dagelijks leven
Afgelopen zomer is het Nationaal E-mail Onderzoek weer uitgevoerd onder bijna 2.000 Nederlanders. Dit jaarlijks onderzoek van e-mailmarketingbureau Spotler in samenwerking met onderzoeksbureau CG Selecties heeft een aantal mooie resultaten opgeleverd die ik graag met je deel.
Customers for Life: Strategie om klanten aan te trekken en te behouden #adv
Klantgerichte keuzes, het streven naar unieke customer experiences en loyale klanten is niet alleen goed voor de merkreputatie; het heeft direct effect op het bedrijfsresultaat. Zeker als dit niet alleen op het genereren van herhalingsaankopen is gericht, maar ook op het werven van nieuwe klanten. Ondertussen zijn organisaties niet doortastend als het gaat om de voordelen van ‘customers for life’ te verzilveren en alloceren zij slechts mondjesmaat de nodige resources op dit thema.
Wereldwijd onderzoek naar data-driven marketing onthult eensgezinde visie
Global DMA, het internationale orgaan waar ook het Nederlandse DDMA onderdeel van uitmaakt, publiceert vandaag de resultaten van een internationale onderzoek (n=3.000) naar de rol, inzet en invloed van data-driven marketing en advertising. Niet onverwacht geeft het grootste deel van de respondenten (80 procent) aan dat data een belangrijke rol spelen bij het behalen van de doelstellingen. Bijna iedereen (92,2 procent) verwacht dat data de komende jaren substantieel meer zullen bijdragen aan hun marketing- en advertisingactiviteiten.
Nieuw merk? Investeer in het eerste klantcontact
Consumenten hechten steeds meer waarde aan de authenticiteit van een merk. De positionering van het merk moet overeenkomen met de uiteindelijke ervaringen die consumenten met het merk hebben. Waar advertenties, spotjes en websites goed te controleren en beheersen zijn, is dat voor het uiteindelijke klantcontact vele malen complexer. Om klanten te winnen en behouden, loont het echter wel om te investeren in de kwaliteit van klantcontact. Onderzoek laat namelijk zien dat klantcontact dat toegespitst is op de specifieke merkbelofte en in lijn is met de merkpersoonlijkheid, met name voor nieuwe en onbekende merken voor een positievere merkbeoordeling zorgt.
Global Entrepreneurship Monitor The Netherlands 2013
Het aantal ondernemers in Nederland is gedaald van 10,3% van de volwassen bevolking in 2012 naar 9,3% in 2013. Het percentage ondernemers ligt echter nog steeds ruim boven het gemiddelde van hoogontwikkelde landen. Onder hoogontwikkelde EU-landen heeft Nederland zelfs het hoogste percentage ondernemerschap. Nederland scoort relatief hoog op ondernemerschap in de leeftijdscategorie 25-34 jaar en onder mensen met een universitaire opleiding.
CFO Survey Q3 2014
Nederlandse CFO’s zijn steeds vaker bereid risico’s te nemen. Dit blijkt uit de CFO Survey van Deloitte die ieder kwartaal wordt gehouden. Maar liefst 45 procent geeft aan dat dit het juiste moment is risicos te nemen, ten opzichte van 33 procent in het vorige kwartaal. Het is voor de zes achtereenvolgende keer dat de bereidheid van de Nederlandse CFO om risicos te nemen stijgt.
Privacyrapport 2014
Hoe staat het met het vertrouwen van consumenten als het gaat om het afstaan van hun persoonlijke gegevens aan bedrijven? MarketResponse heeft dit onderzocht en het resultaat is voor het bedrijfsleven niet erg gunstig. Dat vertrouwen is namelijk niet erg groot. Sterker nog, er heerst veel wantrouwen.
Brand advertisers cite consumer insight and viewable advertising as key to unlocking digital
In dit onderzoekt duikt IAB nog dieper in op de metrics en KPI’s die adverteerders gebruiken om het succes van online advertising te meten. Adverteerders geven aan dat de levensstijl, mediaconsumptie en de fase in het aankoopproces de belangrijkste factoren zijn om op het juiste moment in de juiste context te kunnen adverteren.
“Multi-Device and Connected World Library of Research”
Oké, techisch gezien is het geen rapport, maar het is wel tof dat IAB een portaal voor onderzoek naar multi-device gedrag heeft geopend. Bekijk hier de rapporten.
Heeft een cv toelichting nodig?
Ruim 8 van de 10 recruiters zegt bij een goed cv de toelichting te lezen, terwijl bijna 8 op de 10 sollicitanten denkt dat een toelichting niet wordt gelezen. Strictly People heeft een onderzoek gehouden met als doel helderheid te krijgen in wat een recruiter wil en wat het gevoel is dat de kandidaat krijgt met betrekking tot de cv en haar toelichting/motivatie. Meer dan 350 mensen, waarvan 100 recruiters, hebben meegewerkt aan het onderzoek.
Oproep: Welke waarde heeft LinkedIn voor jou? De LinkedIn-enquete 2014 is er!
Is LinkedIn voor jou niet meer dan een viruele rolodex? Een digitale, maar zakelijke spammachine? Of juist een zeer waardevolle businesstool die je dagelijks raadpleegt? Wat vind je van de nieuwe functionaliteiten als longpost of media, wat vind je van anoniem profielbezoek? Wij zijn wederom benieuwd naar hoe wij Nederlanders LinkedIn gebruiken. Dus doe mee aan dit onderzoek!