Wouter Glaser (Glasnost Communications): “Ik ben geen zondagskind, ik moet er hard voor werken”

24 november 2014, 15:00

Wouter Glaser begon zowat in de wieg met ondernemen, werkte voor TomTom en Hyves en heeft inmiddels zijn eigen ‘award-winning’ PR-bedrijf, Glasnost Communications.

Glaser begon op zijn veertiende een eigen bedrijf, Gamermagazine, de eerste gamessite van Nederland. Na een artikel in Emerce in 1999 werd hij gevraagd om te komen werken bij internetbureau Clockwork. Glaser studeerde international communication management.

Hij is altijd al een druk baasje geweest. “Ik bedenk graag nieuwe dingen”, zegt hij. Zo komen er ook nieuwe Glasnost-titels bij binnenkort, want klanten als Vodafone en Reckitt Benckiser willen meer. Hij leerde het marketingvak onder meer bij Hyves en TomTom. Online heeft daar ook een belangrijk aandeel in. “Ik zit ook op Twitter, practice what you preach. Het is een mooi middel om te laten zien wat je doet.”

Zoals golfen in Schotland, getuige een Tweet. “Dit was de eerste en laatste keer golfen voor mij, ik ben te druk met werk.” Glaser is naar eigen zeggen geen zondagskind. “Ik moet er hard voor werken, niet alles lukt.”

Route

Glasnost probeert voor elk bedrijf de juiste marketingroute te bepalen. “Je moet de beer schieten voordat het nieuws uit de fles is”, zegt Glaser. Dat zoveel wil zeggen dat goede campagnes al af zijn voordat ze naar buiten gaan. “Mijn werk zit er meestal op als een persbericht is verzonden.”

Glaser vindt dat bedrijfscommunicatie het sterkst is als het volledig geïntegreerd is met alle takken van sport, dus ook online. “Zo lang het de doelgroep dient is het waardevol.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!