Viral Friday Week 38/2008

19 september 2008, 06:03

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

News3Online

News3Online
News3online, de ludieke virale campagne van chatbedrijf Paltalk, is een hit op internet. Sinds de start van de campagne, tien weken geleden, is de gepersonaliseerde virale campagnesite 7 miljoen keer bezocht! In een ‘nep’ nieuwsrapportage kan eenieder zich verkiesbaar stellen voor het hoogste ambt in de Verenigde Staten. Directeur en COO Joel Smernoff, die de viral naar 200 vrienden en 1300 Paltalk gebruikers stuurde, verwacht 15 miljoen views te behalen rond de verkiezingsdag begin november. Het virale filmpje haalde o.a. Wired en Fox News. Zie ook Quantcast en Google Trends.

Ninja Cat


Een kat, die kan sluipen als een ware ninja, is een sensatie op internet! De Nederlandse YouTube gebruiker BullehNL, die vorige week woensdag zijn filmpje op internet plaatste, is al bijna 2 miljoen keer bekeken! Het filmpje, dat ook als horror versie beschikbaar is, haalde afgelopen week diverse populaire blogs, o.a. I Can Has Cheezburger?, Neatorama, Geekologie en Laughing Squid.

Jerry Seinfeld & Bill Gates: New Family


Na het eerste (veel bekritiseerde) reclamespotje voor Windows Vista gaat de saga verder. In het vervolg spotje, getiteld New Family, gaat het beroemde duo logeren bij een doorsnee Amerikaans gezin. Het viereneenhalve minuut durende reclamefilmpje is afgelopen week ruim 1,3 miljoen keer bekeken op YouTube. De twee spotjes vormen belangrijke teasers, aldus reclamebureau Crispin Porter & Bogusky, voor Microsoft’s nieuwe Windows Vista campagne. De echte campagne moet nog beginnen. (Bron: ZDnet)

Extreme Sticky Notes Experiment


Eepybird, bekend van The Diet Coke + Mentos Experiments, is terug! Voor het nieuwste experiment van Fritz Grobe en Stephen Voltz getiteld “Extreme Sticky Notes Experiments” waren 280.951 Post-It papiertjes nodig om regenboogkleurige watervallen te creëren! Het experiment, in samenwerking met Office Max en ABC Family, beleefde zijn première op 5 september op het kanaal van ABC Family tijdens de eerste aflevering van de miniserie Samouraï Girl met Jamie Chung en Brendan Fehr. Zie ook de making of. (Bron: Newsblaze)

The Science of Sexy by Dita


Wonderbra heeft samen met de wereldberoemde burlesque danseres en model Dita Von Teese een lingerielijn ontwikkeld. De gelimiteerde collectie, bestaande uit de drie retro lijnen in jaren 40-stijl, zijn getiteld. Multi-Teese, Spot-Teese en Satin-Teese. Ter promotie van haar Wonderbra collectie is het 35-jarige burlesque icoon te zien in een sci-fi viral. Vanaf 23 september is de nieuwe retrolijn van Dita in heel Europa verkrijgbaar. (Bron: Fashion United, Reclamewereld)

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!