Viral Friday Week 22/2009
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
Britain’s Got Talent: Susan Boyle – Memory
Susan Boyle heeft afgelopen zaterdag haar tweede optreden in de talentshow Britain’s Got Talent gegeven. Dit maal zong zij het nummer “Memory” uit de musical “Cats”. Na het optreden was het aan het stemmende publiek om te beslissen of Susan door mocht naar de finale van de show. Of het aan haar wederom verbluffende perfomance lag of aan haar makeover (Susan zag er dit maal iets meer “dressed for the occasion” uit); Boyle zingt aanstaande zaterdag in de grote finale. De video registratie van haar performance werd binnen een week tijd, geholpen door meer dan 100 kopieën van de video, al meer dan 15 miljoen keer bekeken!
The Worst Job Ever
Steeds meer mensen raken hun baan kwijt als gevolg van het mindere economische klimaat, en de mensen die hun baan nog hebben zijn daar over het algemeen blij mee. Maar niet in Brazilië. Zie in bovenstaande commercial die verwijst naar “www.dreamjob.com.br“, een URL die redirect naar Emprego Certo een Braziliaanse vacature site, een masseur die totaal niet tevreden is met de arbeidsomstandigheden, het ontbreken van een vakbond en zijn werktijden. Wij vragen ons af waar we kunnen solliciteren …
In twee weken tijd werd de commercial ruim 1,7 miljoen keer bekeken op Break en YouTube. Afgelopen week had Startpeople.nl ook een droombaan voor sommige mannen in de aanbieding … als filmbeoordelaar.
Sebastian’s Voodoo
Filmmaker Joaquin Baldwin uit Paraguay heeft de vijfde jaarlijkse Online Short Film Competition gewonnen, georganiseerd door National Film Board of Canada in samenwerking met Cannes Film Festival. De winnende (animatie)film, getiteld Sebastian’s Voodoo, handelt over de moed dat een voodoo popje bij zichzelf moet vinden om zijn vrienden van een gewisse dood te kunnen redden. De korte film verscheen in juli 2008 al op YouTube en Vimeo, behaalde ruim een half miljoen kijkers. De korte film is vorige week opnieuw geüpload op het YouTube kanaal van de National Film Board of Canada, en heeft sindsdien bijna 900.000 kijkers getrokken. (Bron: Canoe, YouTube)
Bontrust: Increase In Currency (Money Love)
Het Duitse reclamebureau Grabarz & Partner GmbH and productiebedrijf Optix Kreation creëerde deze prachtige geanimeerde commercial voor het Duitse financiële bedrijf Bontrust Finance over geldvermenigvuldiging. De film toont een 3D-wereld met meubilair, gebouwen, bruggen, landschappen en kleding stijlen volledig gemaakt van bankbiljetten in origami-stijl en brengt de Engelse pond, de Amerikaanse dollar en de Chinese yuan op een zeer creatieve manier samen.
De 75-seconden spot, geüpload op 7 mei jongstleden, is meer dan 500.000 keer bekeken (20+ kopieën) op YouTube. Het mediabudget voor de campagne bedroeg 0 euro. Zie ook de Making off.(Bron: ViralBlog)
Samsung N310
Na Drag & Drop World (#3, week 24 2008), Amazing Yawning Lions (#9, week 30 2008), 10 Optical Illusions in 2 minutes (#3, week 35 2008), 38 Cute Animals, 1 Cool Screen, 8 Different Uses (#4, week 8 2009), Samsung SSD Awesomeness (#1, week 11 2009) en Extreme Sheep LED Art (#2, week 12, 2009) scoort Samsung opnieuw in Viral Friday met een viral video ter promotie van de Samsung N310. De video is sinds woensdag 20 mei ruim 200.000 bekeken.