Viral Friday Week 37/2009
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
Gymkhana 2.1 Block Vs Dyrdek
Eerst was er deel 1, toen deel 2 en nu is er ‘GYMKHANA 2.1, Block vs Dyrdek’. Zoals de titel al doet vermoeden, zien we in dit derde deel Ken ‘Gymkhana’ Block en DC Skateboarder Rob Dyrdek, in een miniatuur versie van de auto van Block. Er zit een hoop tijd en werk in ‘Gymkhana 2.1’. Op het dak van de auto na, is Dyrdek’s miniatuur versie een exacte kopie van de Subaru WRX STI van Block. De auto werd speciaal voor de skateboarder gebouwd, evenals de graphics op de auto en het FIA gecertificeerde pak waarin Dyrdek rijdt, beide ook weer kopieën van Block. ‘Gymkhana 2.1, Block vs Dyrdek’ is een online hit. In een week tijd genereerde de video bijna 700.000 views op YouTube en ook de derde versie van de Gymkhana reeks weet nog veel blogs te halen; o.a. Autoblog, Limitedhype en Cnet. Meer videos en foto’s van Ken Block op www.DCshoes.com/auto.
Remi Gaillard: Tour De France
Remi Gaillard maakt het zijn argeloze medemens regelmatig moeilijk en heeft daarmee grote populariteit verworven. Zijn meest recente video is op het moment meer dan 506.000 keer bekeken. Gaillard steekt deze keer de draak met drie wielrenners. Hij heeft een enorme menigte opgetrommeld die de wielrenners het idee geeft dat ze aan de Tour de France meedoen, compleet met trofee, journalisten en bekertjes water. Uiteraard valt het de ‘racers’ zwaar om commentaar te geven op hun prestatie…
Halo 3: ODST Live Action Trailer
Bungie Software en Microsoft brengen al het hele jaar game trailers uit voor de nieuwe Halo 3 game, Orbital Drop Ship Troopers (of gewoon ODST). Bijvoorbeeld deze die te zien was op de E3 beurs. Voor de release van de game, op 22 september aanstaande, heeft reclamebureau T.A.G uit San Francisco bovenstaande trailer gemaakt. The video werd sinds 4 september meer dan 350.000 maal bekeken, werd 3.377 maal beoordeeld, 5.936 keer als favoriet aangevinkt en 1.527 mensen plaatsten een reactie onder de video op YouTube. En dat alles in slechts een week.
YouTube Vs Blur Mashup
Om de nieuwe racegame “Blur” van games developer Activision te promoten werd deze mashup video gemaakt. In de video passeren vele beroemde YouTube hits de revue om aan te tonen hoe briljant goed de nieuwe Blur game is. De video werd op 28 augustus op YouTube gezet en werd inmiddels meer dan 300.000 maal bekeken.
Google Street View Privacy
In deze video van Google Japan laat Google je zien hoe de Street View service werkt, en dan met name op het gebried van privacy. Hoewel de video in het Japans is is deze toch uitermate geschikt voor een internationaal publiek. De Google Street View auto maakt foto’s van de omgeving, neemt ze mee naar zijn zolderkamer en maakt gevoelige gegevens onzichtbaar. De video staat live sinds 1 september, maar grote aantallen views kwamen pas nadat de video op 8 september gepost werd op Boing Boing.