Viral Friday Week 40/2009

2 oktober 2009, 08:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

World’s Loudest Alarm Clock!


Kun je ook niet zonder die snooze knop op je wekker? Kip Kedersha, a.k.a. Kipkay bedacht hiervoor een oplossing: ’s werelds luidste wekker. Kip werkt samen met Make Magazine, een Amerikaans tijdschrft met Do It Yourself projecten. Wekelijks laat Kip in een video zien hoe mensen de projecten uit het magazine zelf in elkaar kunnen zetten. Alle video zijn verzameld in KipKay’s YouTube channel, wat een groot succes is. Kipkay heeft meer dan 170.000 subscribers en de laatste video met daarin de alarmwekker heeft meer dan 1 miljoen views gegenereerd in slechts 1 week tijd!

Ken Block At The Dirt 2 Launch Event


Op 6 september werd de nieuwe Codemasters game Dirt 2 gelanceerd op het Engelse Silverstone circuit. In het spel, vroeger Colin McRae Rally, wordt gereden met Colin McRae, Travis Pastrana en Ken Block (die inmiddels de nodige virals op zijn naam heeft staan). Ken was aanwezig op het launch event op Silverstone en enkele ‘gelukkigen’ mochten een stukje met hem meerijden, en aan de gezichten te zien gaat het hard. De video werd op 11 september op YouTube gezet en is inmiddels meer dan een half mijoen keer bekeken.

Downhill Neon Freeborders


Freeborden is net snowboarden, maar dan op straat. En net als met snowboarden kun je allerlei trucjes en spectaculaire moves doen. Deze jongens hebben hun passie voor freeborden gecombineerd met hun passie voor Tetris, met deze video als resultaat. De video is tot nu toe al 364.398 keer bekeken. Een groep mannen rijdt ’s nachts een heuvel in San Fransisco af met felgekleurde Tetrisvormen boven hun hoofd waarmee ze het spelletje nadoen. Op de freebord website kun je de basics van het freeborden lezen en kunnen fans hun eigen video’s uploaden.

Quique The Head


Diesel en Shackleton vertellen het verhaal van Enrique Caraboni JR., Quique the head, om Diesel’s nieuwe helmen te promoten. Quique werd geboren als jongen zonder lichaam. Nu Quique 27 jaar is zegt zijn dokter een manier gevonden te hebben om Quique aan een lichaam te helpen, en dus maakte Quique deze website. Vrienden worden met het hoofd kan op zijn Facebook pagina. Quique’s video werd sinds 10 september meer dan 280.000 keer bekeken.

Paintball Pop Art


In de afgelopen week is deze video op blogs genoemd als het nieuwste kunstwerk van een Colombiaans kunstenaar Bon Yurt. Maar eigenlijk is het de nieuwste campagne van een Colombiaans yoghurtmerk dat Bon Yurt heet. In de video maken paintballers het tijdloze en wereldberoemde beeld van Marilyn Monroe naar het kunstwerk van Andy Warhol. Om zichzelf te positioneren als de yoghurt voor coole jongeren heeft Bon Yurt de paintballers gevraagd met hun paintball-guns het portret na te maken. Bekijk de video en zie hoe goed en snel ze het doen.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!