Viral Friday Week 22/2010
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
Iron Baby
Patrick Boivin stond al vier keer eerder in Viral Friday met zijn creaties en dit keer speelt zijn 1 jaar oude dochter Margaret Boivin de hoofdrol. Patrick maakte een waar special effect festijn waarin Margaret de rol van Robert Downey Jr in Iron Man 2 speelt. Patrick werkte twee maanden aan de video samen met Jocelyn Simard. Iron Baby werd sinds 27 mei meer dan 3,5 miljoen keer bekeken.
The Coke Zero & Mentos Rocket Car
De zoektocht naar alternatieve brandstoffen is een nieuwe fase ingeslagen met Fritz Grobe en Stephen Voltz. De mannen die een online sensatie zijn geworden met het maken van geisers met Coke Zero en Mentos. De alternatieve auto was gevuld met 108 twee liter flessen Coke Zero en 648 Mentos en heeft daarmee een afstand van 67 meter afgelegd! Voor de ultieme ervaring is het ook mogelijk om het in 3d te bekijken, met je eigen 3d bril. De video is geupload op 30 mei en sindsdien bijna 1,2 miljoen keer bekeken.
Taig Khris: Eiffel Tower Drop
Voormalig X-Games kampioen Taig Khris, heeft een nieuw wereldrecord gezet door van de Eiffeltoren af te springen. Duizenden fans kwamen bij elkaar om de skater de hoogste skate jump ooit te zien maken. Tijdens zijn sprong van de eerste etage maakte hij een freefall van 10 meter voordat hij landen op de 30 meter hoge ramp. Het grappige is dat Taig het plaatsen van de ramp onder Eiffeltoren sprong nog onmogelijker leek dan de sprong. De video is op 31 mei geupload en is nu al meer dan 1.5 miljoen keer bekeken.
Ozzy Scare At Madame Tussauds Wax Museum
Albert Heijn: Beesie
De grote breinen bij Albert Heijn verzinnen voor elke voetbalgelegenheid iets anders om te sparen. Dit keer zijn het Beesies. Hoewel het niet erg vernieuwend is (Welpies, Wuppies, Beesies, de verschillen zijn niet heel groot) raakt elk nieuw spaarbeest wel weer de juiste snaar op de een of andere manier. En door het opentrekken van een blik bekende voetballers is het bijna gegarandeerd dat iedereen je commercial wil zien. Het spotje is dan ook behoorlijk populair op YouTube: 137.316 views sinds 1 juni.