Viral Friday Week 16/2011

22 april 2011, 10:31

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

Battlefield 3 – “Fault Line” Trailer


Oké, kort samengevat bevat dit 12 minuten geweld. Virtueel natuurlijk en met een doel, denken we. Als je niet van gamen houdt, dan heb je wel een referentie nodig: Gameboy graphics staat tot fiets, als Frostbite 2 engine staat tot Startrek’s Starship Enterprise. Hier hebben we een trailer voor Battlefield 3. De nieuwste game van Electronic Arts en Dice, welke je een nog completere game beleving geeft. Zal het scoren? Wij denken het! Battlefield’s YouTube kanaal heeft 32.000 abonnees. Deze video kreeg al 2,2 miljoen(!) views en 35.000 likes.

Final de la Copa del Rey


In aanloop naar de finale van Copa Del Rey, lanceert Adidas Football een commercial waarin de meest beroemde voetbalspelers te zien zijn. Spelers als Messi, Xavi, Di Maria en Xabi Alonso hebben een rol in deze video. De finale werd afgelopen woensdag trouwens gewonnen door Real. Jammer genoeg liet speler Sergio Ramos de cup tijdens de viering uit zijn handen vallen, waarna de spelersbus er overheen reed. De video werd op 18 april j.l. geplaatst en is sindsdien meer dan 57.000 keer bekeken.

Julian Smith – Mr. Timn in Candyland


Deze video is gemaakt door Julian Smith, een Amerikaanse filmproducent, acteur en songwriter. Smith kreeg zijn erkenning door verschillende projecten, zoals ‘Malk’ ‘Techno Jeep’ en ‘Hot Kool Aid’ welke allemaal meer dan 5,5 miljoen views kregen. De ‘25 things I hate about Facebook’ video genereerde meer dan 4 miljoen views en opende de deur naar de Tyra Banks Show. In deze video speelt Smith Mr. Timn. De video staat online sinds 17 April, kreeg 343.000 views en 23.754 likes. Zijn eigen YouTube kanaal heeft 670.000 abonnees.

Beach Tweet: Diet Pepsi Commercial


Deze professionele mooie vrouw, Sophia Vergara, steelt de show in de nieuw Pepsi Light Reclame. Door slim gebruik te maken van social media, met superster Sr. David Beckham kan Sophia haar Pepsi bemachtigen. Het verhaal kent echter een staartje… Het filmpje is meer dan 375,523 bekeken sinds 18 april. Bekijk het andere Pepsi filmpje met David Beckham hier

Interactive Spin-the-Bottle


Deze nerds hebben wel hele erge mazzel! Ze worden uitgenodigd door een aantal leuke meisjes die spin-the-bottle willen doen. Dit is waarschijnlijk het meest spannendste spel wat deze jongens ooit hebben gedaan maar helaas, de jongen op links zit niet bepaald in zijn lucky modus. De fles wijst nooit naar hem en daarom hij mag toch een keer draaien. Vervolgens wijst de fles naar – hoe kan het ook anders – zijn vriend. Op dit moment wordt het interessant voor jou als kijker, je kunt kiezen tussen twee opties: “Don’t Kiss Him!” of “Kiss Him!”. Wat er hierna gebeurt beslis jij maar niet alle keuzes hebben een happy end! Bekijk dit YouTube kanaal voor meer filmpjes.

Kim Bosman
SocialMedia8 bij SocialMedia8

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!