Viral Friday Week 27/2011
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
Summer Time Is Pepsi Time: Uncle Teddy
Wat doen ijsberen in de zomer? Met een kleine uithaal naar concurrent Coca Cola laat Pepsi zien wat Planet Earth heeft gemist. Nou ok, het zal niet helemaal op waarheid zijn gebaseerd, maar vermakelijk is het zeker wel! In deze viral zien we ijsberen genieten van de zon, als opeens Uncle Teddy die het echte leven heeft ontdekt ze even een wake-up call geeft. De video is online sinds 1 juli en kreeg meer dan 1,4 miljoen views! De likes/dislikes daarentegen vallen wat tegen, 500 mensen hebben gestemd. Even kijken of Coca Cola revanche neemt!
How It Should Have Ended: Super Mario
Ok deze is een beetje tricky. We kennen allemaal Super Mario, de bijbehorende look and feel en als je een beetje games gespeeld hebt, dan weet je ook hoe het verhaal loopt. Lopen, springen, prinses redden en gaan. De makers van deze video hebben hun mening gegeven over het verhaal. Daarbij hebben ze alles losgelaten wat ook maar kenmerkend is qua styling. Mooi, weten we niet. Grappig? Zeker. De video is online sinds 3 juli en kreeg 1,2 miljoen views! Deze tekst is geschreven door een game-nerd. Dus hoe dit filmpje eruit ziet? Beetje pijnlijk.
Lamborghini En Squirrel
Wie wil er nou geen Lamborghini van dichtbij zien, terwijl deze met hoge snelheid voorbij raast. Dat moet de eekhoorn uit deze video ook gedacht hebben. De grote vraag is of de eekhoorn overleeft.De video is gefilmd door SpeedandMotion en sinds 30 juni hebben bijna 6 miljoen mensen de video bekeken.
First Ever Animated Tattoo – By K.A.R.L.
De aller eerste tattoo met een QR-code die het mogelijk maakt om een interactieve tattoo te maken. Geïllustreerd en getatoeëerd door de Parijse tattoo artiest K.A.R.L. Het tatoeëren werd live gestreamd op de Facebook-page van Ballantine’s en de volgers waren in staat om commentaar te leveren en de tattoo te beïnvloeden. De video staat online sinds 4 juli, is al meer dan 100.000 keer bekeken en is onderdeel van de Leaving an Impression campagne van het whisky merk Ballantine’s.
Hey, sulbte must be your middle name. Great post!