10 interessante onderzoeken van afgelopen week

20 januari 2015, 12:30

De meest interessante onderzoeken van week 3 2015

In deze blog heb ik de 10 meest interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze week onder andere het jaarlijkse ‘Technology, Media & Telecommunications Predictions’-rapport van Deloitte, de Jaarbericht Kijkcijfers 2014 en de handleiding privacyvriendelijk instellen van Google Analytics van het CBP.

Technology, Media & Telecommunications Predictions 2015

In 2015 zijn het vooral de bedrijven die gebruikmaken van nieuwe technologieën als Drones, 3D-printers en ‘Internet of Things’, omdat zij hier vooralsnog meer baat bij hebben dan consumenten. Verder stijgen de aankopen met een smartphone met 1.000%, maar vervangt deze mobiele portemonnee nog niet het traditionele betalen. Dit zijn slechts enkele voorspellingen uit de TMT Predictions 2015, de toekomstvisie van Deloitte op ontwikkelingen en trends binnen de wereldwijde technologie-, media- en telecomindustrie (TMT).

Lees verder

Create a Branded Social Community to Drive Engagement #adv

Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest… deze vormen allemaal een belangrijk onderdeel van je zakelijke social media-strategie, maar het kan zijn dat je iets mist. Je kan op een dieper niveau contact leggen met je klanten door in je eigen omgeving een community rondom je merk te creëren. Deze whitepaper helpt je bij het opzetten van zo’n Branded Social Community.

Lees verder

Responstijd reisbedrijven op Twitter met dramatische resultaten

Ruim 52 studenten van de 4e jaars minor e-travel aan de NHTV hebben voor het tweede jaar op rij een onderzoek gedaan naar het gebruik van Twitter in reisbranches. Dit jaar blijkt dat ruim 53 procent van de bedrijven niet reageert! Het aantal tweets van de bedrijven is gemiddeld teruggelopen van 2,2 (in 2013) naar 1,6 per dag in 2014. Zijn deze resultaten een indicatie voor zwakke webcare of is Twitter bij bedrijven in toerisme en hospitality uit beeld?

Lees verder

Handleiding privacyvriendelijk instellen van Google Analytics

Gebruikt u Google Analytics, dan verwerkt u met analytische cookies persoonsgegevens van uw websitebezoekers. Om Google Analytics privacyvriendelijk in te stellen, doorloopt u 4 stappen.

Lees verder

Jaarbericht Kijkcijfers 2014

De Nederlander keek in 2014 gemiddeld 200 minuten per dag televisie (3 uur en 20 minuten). Dit is de hoogst gemeten kijktijd sinds het begin van het kijkonderzoek. In 2013 was de kijktijd 195 minuten (3 uur en 15 minuten) per dag. De stijging werd vooral veroorzaakt door twee grote sportevenementen: Het WK voetbal in de zomer en de Olympische winterspelen in februari van 2014. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzending steeg van 4,5% (2013) naar 5,0% van de totale kijktijd.

Lees verder

Effecten van toptakenwebsites en elf tips om het aandeel digitale transacties te verhogen

Er is sprake van toenemende digitalisering van de overheidsdienstverlening. Vanuit die ontwikkeling kiezen steeds meer gemeenten voor een toptakenwebsite, en deze lijn lijkt door te zetten. Toptakenwebsites zijn in het algemeen primair gericht op dienstverlening, en zetten de vraag van de klant/burger/inwoner centraal.

Lees verder

Nederlandse app-markt: Snapchat verdubbeld in gebruik

Nederlandse smartphone-bezitters maken in toenemende mate gebruik van Skype. Dat blijkt uit een studie van marktonderzoeksbureau Telecompaper naar het gebruik van mobiele applicaties. Het aantal smartphone-gebruikers met de Snapchat-app is meer dan verdubbeld naar bijna 1,5 miljoen. WhatsApp blijft de meest populaire app, met een installed base van ruim 9,4 miljoen gebruikers.

Lees verder

De meest gebruikte marketing- en e-commerceapps van 2014

Welke applicatie kiest de gebruiker uit die honderdduizenden die er voor haar of hem beschikbaar zijn? Marktplaats, Appie en Reclamefolder.nl blijken de meest gedownloade apps. Deze lijst is vooral belangrijk voor de vele merken die heel veel geld stoppen in het ontwikkelen van een applicatie.

Lees verder

2015 State of Marketing

Marketeers zullen in 2015 nog meer inzetten op social media, mobile (tracking en apps) en e-mail marketing, om zo te komen tot een samenhangende customer journey. Dit staat in het ‘2015 State of Marketing’ rapport, gepubliceerd door Salesforce (n=5.000 marketeers). De markteers zijn positief over de vooruitzichten: ruim 84 procent van de respondenten is van plan de marketingbudgetten in 2015 te verhogen of te handhaven, met social en mobile marketing bovenaan de prioriteitenlijst.

Lees verder

Facebook ‘begrijpt’ jou beter dan je vrienden

Computers worden steeds beter in het beoordelen van de persoonlijkheid van mensen. Uit dit wetenschappelijke onderzoek blijkt dat computervoorspellingen van iemands persoonlijkheid op basis van Facebook-likes soms zelfs meer overeen komen met hoe diegene zichzelf ziet dan beoordelingen door echte mensen.

Lees verder

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!