Weblog is krachtig verkoopinstrument

13 april 2004, 08:18

Met het bijhouden van een weblog kunnen bedrijven hun merk een eigen persoonlijkheid en imago geven. Daarmee wordt het merk een stuk aantrekkelijker voor kopers en zo levert de weblog een bijdrage aan de productverkoop. Bovendien kunnen weblogs op specifieke doelgroepen gericht zijn en met deze bezoekers een soort verbond van exclusiviteit sluiten zonder dat de bezoeker de achterliggende verkoopboodschap ziet.

Maar weinig bedrijven zijn zich bewust van de subtiele beinvloeding die van weblogs uit kan gaan. Volgens Jupiter Research gaat het gebruik van weblogs op den duur dezelfde kant op als dat van e-mail en worden weblogs een standaard marketinginstrument. De persoonlijke stem die uit weblogs naar voren komt, onderscheidt weblogs van e-mail. Weblogs zijn een vorm van `stealth marketing`, een tactiek met bijbedoelingen. De bezoeker weet echter waar de informatie die hij op een weblog ontvangt vandaan komt en zou zich dus bewust moeten zijn van de reclamemogelijkheden. Met weblogs kunnen bedrijven snel inspelen op wat de consument op enig moment bezighoudt en, niet onbelangrijk, weblogs zijn een goedkoop marketinginstrument.

Bron:

Marketing News

Via:

Nieuwsbrief Profnews

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!