Viral Friday Week 12/2015: Durex, Hackett & Gatorade
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Durex, Hackett & Gatorade. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Durex – #Connect
Smartphones zijn niet meer uit ons leven weg te denken. Iedereen is constant connected. Durex komt met een hele innovatieve manier om de avonturen in de slaapkamer beter en intenser te maken. Verder zeggen we niet veel; gewoon kijken. En je bent niet de enige die kijkt! Binnen iets meer dan een week is deze video bijna zevententwintig miljoen (ja, 27.000.000!) keer bekeken. Sex sells, zullen we maar zeggen.
2. Pixels – Official Trailer
De wereld redden in een videospel. Menig videogamer doet dit op dagelijkse basis, maar in Pixels – de nieuwe sensatiefilm van Sony Pictures Entertainment – is een topscore halen niet voldoende om te winnen. Acteurs Adam Sandler en Kevin James nemen het in deze film op tegen aliens die een virtuele oorlog met aarde voeren via klassieke arcadespellen. In deze epische strijd is een speciale rol weggelegd voor de populaire Mini. Dit is een knap staaltje product placement,waarin het automerk profiteert van bijna 6 miljoen views in een week tijd.
3. Hackett & Williams – Martini Racing = The Coolest Pitstop Ever
Martini en racen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. De Italiaanse distilleerderij Martini & Rossi sponsort namelijk de autosport al sinds 1968 (en voor bij wie er nu geen belletje rinkelt) de Martini-raceauto’s zijn altijd uitgevoerd in de herkenbare witte, rode of zilverkleurige carrosseriekleur met donkerblauwe, lichtblauwe en rode striping en het Martini-logo. Dit jaar viert Martini Racing met een geniale viral video de samenwerking met het Britse mannenmodemerk Hackett en het Williams F1-team. In de ‘coolste pitstop ooit’ zien we een crew van wereldklasse een pitstop verzorgen die goed is voor bijna 600 duizend views in een week tijd.
4. Gatorade – Dream Like Mike
Iedere basketbalfan heeft er wel eens van gedroomd om Michael Jordan te zijn. Gatorade heeft een stap terug in de tijd gedaan en heeft de ‘Be like Mike’-formule van zolder gehaald en omgetoverd in #BeLikeMike. De video – met meer dan 450 duizend views in minder dan één week tijd – is onderdeel van een campagne die met een aantal andere flitsende video’s nu al een groot succes te noemen is. Be like Mike!
5. Discover Ireland – The world goes green on St. Patrick’s Day
St. Patricks Day is dé feestdag van Ierland die altijd uitbundig in het groen wordt gevierd door mensen met een passie voor dit prachtige land. Discover Ireland besloot hier op in te haken met hulp van eindbaas Liam Neeson. De uitwerking is werkelijk adembenemend en met bijna een halve ton aan views in een dag tijd staat deze video garant voor een virale hit. Dus zet de video op de hoogste kwaliteit en op fullscreen. Enjoy mucker!