10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 12 2015
Ik heb weer 10 interessante onderzoeken van afgelopen week op een rijtje gezet. Met deze week de Thuiswinkel Markt Monitor met de online consumentenbestedingen in 2014, de online advertentiebestedingen in 2014 en enkele interessante e-mailmarketingrapportages.
Hard gelach en/of hard gelag – humor in reclames
Vanuit de praktijk weten we dat populaire reclames vaak gepaard gaan met een flinke dosis humor. Iedereen herinnert zich vast nog de jongen, de olifant en de laatste rolo. Of denk bijvoorbeeld aan de commercials van bol.com in de afgelopen feestdagenperiode waarin humor wordt gebruikt. De vraag is of het gebruik van humor handig is als je producten wilt verkopen. Beredeneerd vanuit de wetenschappelijke kennis over het gebruik van politieke satire valt dit – in ieder geval voor sommige producten – te betwijfelen.
Content mangement: hoe vermijd je de top 5 ‘site-killers’? #adv
Het verschil tussen een mooie en tevens functionele website en een site die uit de klauwen loopt is vaak terug te brengen naar 1 woord: governance. Deze whitepaper vertelt over hoe je, aan de hand van een aantal principes, het creeren en beheren van je website in toom kan houden. Dit doet de whitepaper aan de hand van 5 ‘site-killers’.
Nederlanders besteden in 2014 bijna 14 miljard euro online
Thuis, op het werk, in de winkelstraat of soms ook al in de winkel: consumenten vinden meer dan ooit de weg naar online aankopen doen. Nederlanders hebben het afgelopen jaar gezamenlijk bijna 14 miljard euro (13,96 miljard euro inclusief BTW om precies te zijn) uitgegeven aan online aankopen. Dat is 8,4 procent meer dan in 2013. Dit blijkt uit cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor over 2014, het onderzoek naar online consumentenbestedingen in Nederland.
Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt met dubbele cijfers
De totale digitale advertentiemarkt in Nederland is in 2014 met 11,3 procent gegroeid ten opzichte van 2013 en laat daarmee voor het eerst sinds 2011 weer een doubledigitgroei zien. De totale omzet binnen deze sector was in 2014 bijna 1,4 miljard euro. Video advertising groeide het hardst met maar liefst 30 procent. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2014 die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.
DM Barometer – De marketeer in 2015
Deze DM Barometer staat in het teken van de marketeer in 2015. Hoe gaat de marketeer het nieuwe jaar in? Welke uitdagingen zijn er om ook in 2015 de klant weer gericht te benaderen? En in welk marketingkanaal wordt het meest geïnvesteerd?
Benchmark Waterschapsverkiezingen 18 maart 2015
Op 18 maart vinden de Waterschapsverkiezingen plaats. Met uitgebreide websites die veel informatie over het doen en laten van de waterschappen bevatten, wordt geprobeerd de online zichtbaarheid te vergroten. Naast informatie over watermanagement kunnen burgers daar ook terecht voor zwemlocaties, plekken waar gevist mag worden, informatie over bezienswaardigheden en nog veel meer.
2014 Email Marketing Metrics Benchmark Study
Met behulp van dit onderzoek kun je benchmarken hoe je e-mailprogramma presteert ten opzichte van de concurrentie. Dit rapport bevat e-mail open en click-through rates, evenals list churn statistieken van meer dan 3.000 merken. Naast de benchmarkresultaten bevat het rapport tevens…
Digitale bereiksonderzoek 2014
Het digitale bereiksonderzoek GfK Digital Audience Measurement (DAM) meet sinds september 2013 het bereik van alle websites en bovendien van apps op mobiele devices. Het gecombineerd bereik op PC’s en mobiele platformen is beschikbaar sinds april 2014. De metingen vinden plaats in een representatief panel voor de Nederlandse bevolking. Onlangs heeft GfK enkele interessante resultaten gebundeld in deze download.
Q3 2014 Email Trends and Benchmarks
Dit rapport analyseert de performance trends per industrie en berichttype, en schept zo een beeld van hoe de gemiddelde organisatie per industrie presteert. Voor het onderzoek zijn 8,7 miljard e-mails geanalyseerd gedurende het derde kwartaal van 2014.
Marketing in logistiek is ad hoc en traditioneel
Het merendeel van de logistieke bedrijven heeft een marketingafdeling met één of meer fte. Het eerste wat ze aanpakken is de vaak oubollige website. Inzet van social media wint terrein en deelname aan een traditionele beurs blijft een belangrijk marketinginstrument. Dat zijn de conclusies uit het marketingonderzoek en het marketing congres van Nieuwsblad Transport.