10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 14 2015
Ik heb dit weekend weer de som opgemaakt van de meest interessante onderzoeken die de afgelopen week zijn gepubliceerd in online marketing. Deze week onder andere het de ‘Online video monitor 2015’, over de inzet van online video marketing in Nederland, het ‘Programmatic Ad Spend report 2014’ over de inzet van programmatic trading in Nederland en het ‘Rapportage 2014 Media Standaard Survey’-rapport, wat laat zien welke media Nederlanders gebruiken.
Pushvideo verliest terrein, interactie is winning
Online video wordt door marketeers steeds minder gezien als pushmedium. De komende jaren staan interactieve video, instructievideo’s en social video bovenaan het verlanglijstje van marketingprofessionals. Pre-rolls staan onderaan. Dat blijkt uit de derde Online Video Monitor die is uitgevoerd door MarketResponse in opdracht van Quadia Online Video.
Create a Branded Social Community to Drive Engagement #adv
Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest… deze vormen allemaal een belangrijk onderdeel van je zakelijke social media-strategie, maar het kan zijn dat je iets mist. Je kan op een dieper niveau contact leggen met je klanten door in je eigen omgeving een community rondom je merk te creëren. Deze whitepaper helpt je bij het opzetten van zo’n Branded Social Community.
Wanneer krachtige taal overtuigt
Je moet je insmeren voordat je de zon in gaat. 90 procent van de volwassen Nederlanders weet dit, maar toch verbrandt gemiddeld een kwart van hen minimaal eenmaal per jaar, is op de website van KWF Kankerbestrijding te lezen. Zijn we Oost-Indisch doof voor dergelijke berichten die ons gedrag proberen te veranderen? Nee hoor, zolang een persuasieve boodschap maar de juiste taal bevat. Met krachtig taalgebruik kun je prima iemands gedrag beïnvloeden.
Display advertising via programmatic trading groeit met 39 procent
Programmatic trading, het automatisch verhandelen van online advertentieruimte, is volwassen geworden. Programmatic is goed voor een omzet van 143,5 miljoen euro, en groeide in 2014 met 38,9 procent ten opzichte van 2013. In 2013 groeide de markt ook al met 36 procent. Dat blijkt uit het ‘Programmatic Ad Spend report 2014‘ dat IAB Nederland en Deloitte vandaag hebben uitgegeven. Voor het rapport zijn 21 publisher trading desks geïnterviewd. De continuering van deze groei is toe te schrijven aan enerzijds een stijging in volume van inventory bij de grote uitgevers en anderzijds door een stijging in prijzen. Die prijsstijging wordt mede veroorzaakt door het aanbod van grotere formaten, zoals video, interruptive en rich media.
Global Video Index Report Q4 2014
De resultaten van dit rapport betreffen het (online) videokijkgedrag van 220 miljoen unieke gebruikers in meer dan 130 landen.
Marketer Perceptions of Mobile Advertising 2015
Meer dan driekwart (76 procent) van de brand marketeers beschouwt programmatic buying als de toekomst van mobile advertising. Ondanks dit enthousiasme zijn er nog maar weinig marketeers die via programmatic buying mobiele advertenties inkopen. Dit rapport is tot stand gekomen na interview met meer dan 200 brand marketeers, en laat zien hoe marketeers naar mobile advertising kijken.
State of Mobile Commerce Q1 2015
De belangrijkste conclusie van dit rapport is dat mobile devices nu wereldwijd verantwoordelijk zijn voor één derde van alle eCommerce transacties. Over het algemeen groeit de smartphone uit als het dominante mobile device, ook in Nederland. Wat interessant om te zien is, is dat in Nederland nog steeds de overgrote mobiele aankopen via de tablet wordt gedaan, in tegenstelling tot veel andere markten.
Rapportage 2014 Media Standaard Survey
De digitalisering viert hoogtij en is terug te zien in allerlei facetten, zoals het gebruik van mobiele devices voor internet, radio, televisie, het lezen van dagbladen en tijdschriften op die devices en de distributie en consumptie van audiovisuele content. In deze rapportage komen resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platformen aan de orde. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen.
Ronde of exacte prijzen: wat verkoopt het best?
Ronde prijzen of prijzen tot op de cent nauwkeurig, welke zijn het meest geschikt? En heeft de vorm van de prijs invloed op koopgedrag? We komen ronde prijzen om ons heen geregeld tegen (zoals bij Bristol of MaasmechelenVillage), maar wat is de psychologische invloed daarvan op consumenten en waar komt die invloed vandaan?
Adoptie van eHealth
De conclusies en aanbevelingen van dit onderzoek geven inzicht in huidige en gewenste situatie in de geestelijke gezondheidszorg op het gebied van eHealth. De acceptatie door zorgprofessionals is een belangrijke succesfactor voor het versnellen van het gebruik van eHealth in de praktijk.