10 interessante onderzoeken van afgelopen week
De meest interessante onderzoeken van week 18 2015
In dit artikel heb ik de 10 meest interessante onderzoeken van afgelopen week verzameld. Deze week o.a. de DM Barometer over social marketing, cijfers over mobiel betalen en onderzoek naar social media op hogescholen en universiteiten.
Social media op hogescholen en universiteiten: minder dan 17 procent van tweets is een reactie
Hogescholen en universiteiten zijn steeds actiever aanwezig op social media. Webcare begint ook binnen hoger onderwijs normaal te worden. Logisch als je bedenkt dat de huidige scholieren opgroeien in een online sociale wereld, die zich met name op de smartphone afspeelt. Ondertussen wordt de wereld van een student door online learning breder en internationaler.
Voor universiteiten is het heel belangrijk om het internationale speelveld goed in beeld te hebben omdat zij in een internationaal speelveld opereren, zowel qua onderzoek als onderwijs. Voor de TU Delft was het aanleiding om te laten onderzoeken hoe zij ten opzichte van de internationale voorbeeldorganisaties scoort op online interactie, engagement, storytelling en service.
Digital Marketing Trends in the Benelux 2015 #adv
Digital marketing ontwikkelt zich razendsnel. Terwijl bijblijven voor elke marketeer essentieel is om een uitmuntende customer experience te leveren. Sitecore voerde een onderzoek uit onder meer dan 160 digital marketing-experts om de trends voor 2015 in beeld te brengen.
Succesvolle experience marketing
Ieder mensenleven bevat tal van positieve ervaringen. Sommigen groots en meeslepend (een wereldreis, bruiloft of de geboorte van je kind), anderen klein en alledaags (een goed gesprek, een lange zomeravond of een mooie film). Op welke ervaringen zouden experience marketeers zich moeten richten? Op de buitengewone ervaringen die we aan anderen vertellen en die we vastleggen op onze Facebookpagina’s, of op de kleine ervaringen die ons dagelijks leven vormgeven? Onderzoek laat zien dat dit afhangt van de leeftijd van je doelgroep.
Mobile Payments Index Q1 2015
Volgens het onderzoek blijft het aantal mobiele internetbetalingen wereldwijd groeien. Zij vertegenwoordigden 27,2% van alle betalingstransacties in het eerste kwartaal van 2015: een stijging ten opzichte van de 25,8% in het traditionele drukke vierde kwartaal en een toename van maar liefst 39% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2014.
Digital Advertising, a key driver for the European digital economy
Advertising is van essentieel belang voor de Europese online markt. Het heeft een belangrijk rol in het funden van digitale content, service en applicaties om ze tegen weinig of geen kosten op grote schaal beschikbaar te maken.
DM Barometer – Social marketing, puberaal of volwassen?
Anno 2015 is social marketing zijn puberstreken verloren. Social is niet langer in het beheer van de stagiaire, de budgetten zitten in de lift en social dient een duidelijk doel in de marketingmix: bereiken, converseren en zelfs een beetje converteren.
Best of the Best Benchmark 2014
Mobiel websitebezoek groeit in Europa sterker dan in Amerika. Gemiddeld is 35 procent van het verkeer afkomstig van smartphones en tablets. Bij voor mobiel geoptimaliseerde sites is dat bijna de helpt (49,2 procent).
“74% van de merken kan verdwijnen zonder dat iemand het erg vindt”
Slechts 28% van de merken is “meaningful”: zij dragen bij aan onze kwaliteit van leven en welzijn. Van 74% van de merken zouden mensen het niet erg vinden als ze morgen verdwijnen. Deze zijn inwisselbaar met concurrerende merken.
Ernstige lekken bij Nederlands grootste webwinkels
Een onderzoek van de Consumentenbond laat zien dat bijna veertig procent van Nederlands grootste webshops lekken heeft die hackers kunnen misbruiken. Verrassend genoeg reageren de winkeliers, zelfs vaak niet, op de gemelde bedrijfsrisico’s.
ABN: Consument verwacht slimme retailer
De opkomst van online retail heeft veel gevolgen voor de retailsector. Terwijl de omzet in de fysieke winkels van retailers tussen 2008 en 2014 met 7 procent daalde, steeg de online omzet met 134 procent. Toch liggen er kansen in segmenten waar de ommezwaai naar online net is begonnen. Dat stelt ABN AMRO in haar vandaag verschenen Visie op Retail 2015.