MPJC2015: act global met online video en virtual reality #ADV
Hoe bouw je een van de grootste YouTube Channels ter wereld? Hoe creëer je met Virtual Reality een gebruikersbeleving die je gebruikers versteld doet staan? Hoe voelt het om te zien dat het Witte Huis jouw videoplayer gebruikt? Op donderdag 18 juni vertellen Nederlandse pioniers je tijdens het Mediapark Jaarcongres hoe zij het hebben gemaakt buiten onze landsgrenzen. Laat je inspireren door het succesverhaal van dancetycoon Eelko van Kooten van Spinnin’Records (9,5 miljoen YouTube abonnees, vijf miljard views), luister naar de visie van online video koploper Jan Riemens (Zoomin.TV – 50.000 kanalen, 2 miljard views per maand), en ervaar de mogelijkheden van Virtual Reality gepresenteerd door VR-enthousiast Geert Jan Bogaerts (VPRO Digitaal). Gebruik Marketing Facts vipcode X8897 C5C5 A818 234C en krijg €50,- korting op een ticket!
Nederlandse pioniers op het podium
Het toonaangevende dancelabel Spinnin’ Records staat hoog in de top 10 van de meest bekeken YouTube Channels ter wereld. Eelko van Kooten heeft de ambitie om van Spinnin’ Records wereldwijd dé autoriteit op gebied van dancemuziek te maken. Die ambitie staat inmiddels niet zo ver af van de realiteit, vertelt hij tijdens MPJC.
Videopionier Jeroen Wijering vertelt hoe hij in 2004 als student de JW player ontwikkelde. Hij besluit een opensourceversie van de software op zijn website te zetten. De rest is history – websites als NU.nl en die van het Witte Huis maken er gebruik van en zelfs YouTube draaide het eerste jaar op de JW Player. Inmiddels is de player live op 2 miljoen sites. Een jongensdroom werd werkelijkheid!
Jan Riemens is een ondernemer pur sang. Zijn internationale media bedrijf Zoomin.TV is koploper op het gebied van online video, actief in 26 markten en heeft een online bereik van 2,2 miljard video impressies per maand. Wat is zijn visie op deze nieuwe markt?
Veejay Michelle van Mil (Veejays.com) is een master in het creëren van ervaringen via grote schermen. Met passie laat ze de visuals tijdens events van het scherm af spatten. Inmiddels heeft ze ruime ervaring met grote producties in Europa. Imagineering is een nieuw beroep geworden – wat kan de media-industrie daarvan leren? Op MPJC praat ze je bij én laat ze bovendien haar werk zien.
Geert Jan Bogaerts (VPRO Digitaal) neemt je mee naar de wereld van virtual reality (VR). In het Medialab in Eindhoven doet VPRO onderzoek naar immersiveness: manieren om media-ervaringen zo dicht mogelijk bij de consument te brengen, bijvoorbeeld met VR. Geert Jan demonstreert de uitkomsten hiervan op MPJC: wat zijn volgens hem de mogelijkheden van VR voor mediabedrijven?
Schrijf je in!
Deze en meer sprekers praten je op 18 juni helemaal bij op het gebied van nieuwe media. Ook bij MPJC zijn? Schrijf je dan nu in via de inschrijfpagina. Gebruik Marketing Facts vipcode X8897 C5C5 A818 234C en krijg 50 euro korting op een ticket! Je betaalt dan niet 275 euro maar 225 euro voor een ticket.
Meer informatie? Bekijk hier de line up van sprekers, de opzet van het programma of wie zich al hebben ingeschreven voor MPJC2015.