Viral Friday Week 25/2015: Dove, Toyota & LEGO
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Dove, Toyota & LEGO. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Dove Men+Care shares your first fatherhood moments this Father’s Day
Cosmeticaproducent Dove is meester in het maken van emotionele video’s. Timing is everything en Dove weet met deze video op een relevante manier Vaderdag te koppelen aan hun merkboodschap. De video scoort enorm (meer dan 6 miljoen views) en dat komt doordat de video herkenbaar is voor alle ouders, althans; herkenbaar voor de ouders die gewenst zwanger zijn/werden.
2. Loving Eyes – Toyota Safety Sense
Op de tweede plek in deze Viral Friday treffen we een opvallende video aan vanaf het Japanse YouTube-kanaal van Toyota. De autobouwer staat stil bij deze aankomende Vaderdag door de rol van de auto te belichten in de band tussen vaders en hun kinderen. Natuurlijk maakt deze video een mooie link naar de manier waarop Toyota met technologische ontwikkelingen onder de vlag van Toyota Safety Sense de veiligheid van kinderen vergroot. Deze beelden – die voor veel vaders ongetwijfeld herkenbaar zijn – raken de juiste snaar, want inmiddels is deze video in een week tijd al meer dan 2 miljoen keer bekeken.
3. A Day in the Life at LEGO© Jurassic World
Jurassic World vestigde een record, het haalde 454 miljoen euro op in het eerste weekend. Lego heeft goed ingehaakt op de hype rondom de film. De Deense speelgoedfabrikant heeft de wondere wereld van Jurassic World nagemaakt en tot leven gebracht. De video komt ietwat kinderachtig over, maar hoe de video is gemaakt is briljant, stop-motion in optima forma. Het is dan ook onbegrijpelijk dat de video (slechts) 339.000 views heeft tot nu toe.
4. FINLANDIA presents: 1000 YEARS of less ordinary wisdom
Het Finse wodkamerk Finlandia viert de ‘less ordinary people‘ met een inspirerende video met een nog inspirerendere cast. De video is naast inspirerend ook flashy genoeg waardoor het makkelijk wegkijkt. De video werd in een korte tijd al meer dan 230.000 keer bekeken en onthoud goed; hoe meer Finlandia je drinkt, hoe ‘less ordinary’ je je gaat gedragen #burp.
5. Isla for ING DIRECT Australia – Monologue
De oranje leeuw van onze Nederlandse ING Bank heeft zijn koffers gepakt en gaat zich vestigen in Australié. Daar is onlangs ING DIRECT geïntroduceerd en om ING daar goed op de kaart te zetten is de hulp ingeroepen van de Australische actrice Isla Fisher. Met deze video laat ING zien dat ze een gezonde hoeveelheid zelfspot hebben en dat het besef er is dat de naam in andere landen anders klinkt, want is het nou ING of I-N-G?