Viral Friday Week 34/2015: Bar B Q Plaza, Honda en Dollar Beard Club

21 augustus 2015, 12:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video’s van Bar B Q Plaza uit Thailand, Honda en Dollar Beard Club. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. The Waiters’ Mom – Bar B Q Plaza

Langzame video-tranentrekkers zijn populair in Thailand. Waar voorheen de Amerikanen bekend stonden om hun melodramatische video’s, zijn het dus nu de Thaise makers die er meester in zijn. Deze video duurt te lang en is tergend langzaam, niet je ideale online content, desalniettemin scoort de video zo’n 3,5 miljoen views in een paar dagen tijd. Als kijker word je in de eerste paar seconden gegrepen en je blijf nieuwsgierig naar het voorspelbare ‘corny’ einde van de video.

De afzender van de video van is het Thaise restaurantketen BarBQPlaza, die hiermee inspeelt op moedersdag. Sympathiek is de video zeker, maar wat het doet voor de perceptie van het restaurant en hun eten is mij een vraag.

2. Girl Undresses in Public for Courageous Cause – The Liberators

Met de titel “Girl Undresses in Public for Courageous Cause” is het geen wonder dat de organisatie The Liberators een echte virale hit heeft gescoord. Maar het is vooral de boodschap in de video die deze tot een echt succes maakt. Maar liefst 60 procent van de volwassenen schaamt zich voor zijn of haar lichaam.

De Australische blogster Jae West zette zich in om hier aandacht voor te vragen. Midden op een druk kruispunt kleedde ze zich uit, deed ze een blinddoek om en liet ze voorbijgangers op haar lichaam schrijven. Haar ervaring is aangrijpend in beeld gebracht en werkt zo inspirerend, dat de video al meer dan 1 miljoen keer is bekeken in één week tijd.

3. Honda Ignition – Honda

Op de derde plaats in dit Viral Friday-overzicht vinden we een opvallende video van Honda. Met een spectaculair schouwspel waarin onder meer de Honda-robot Asimo, de nieuwe CBR, HR-V, Civic Type-R en NSX te zien zijn, teaset Honda ons met een aankondiging van ‘iets groots’. Deze combinatie van een uitmuntende productie, de populaire sportieve modellen en futuristische innovaties – in combinatie met de tease-factor – leverden de Japanse fabrikant meer dan 800 duizend views op in één week tijd. Stay tuned!

4. Dollar Beard Club – Up North – Dollar Beard Club

Zijn baarden niet meer cool? Echt wel, kijk maar naar deze eindbaas van de Dollar Beard Club. Het bedrijf waar je je maandelijkse supply aan baardolieën en grooming-producten kan bestellen laat met deze over-the-top mannelijke video op een humoristische wijze weten dat hun producten nu ook in Canada te bestellen zijn. De video is meer dan 215.000 keer bekeken en zal nog wel veel vaker afgespeeld gaan worden. Een knap staaltje videocontent, de boodschap is duidelijk, recht in de doelgroep en boven alles hilarisch.

5. The Brononymous Hotline – Help us #SavetheBros – Organic Valley

Deze video van de coöperatie van biologische boeren Organic Valley is wat chargerend voor een bepaalde groep mensen. Door het opblazen van deze stereotypes wordt de video juist humoristisch en gedurfd. Naast dat we erom kunnen lachen, wordt via deze weg ook nog de boodschap over de bühne gebracht. Organic Valley releaset dit soort video’s aan de lopende band, deze video is nog niet enorm goed bekeken (50.000 views) maar dat gaat nog wel gebeuren.

Ward Cuiper
Manager Content Marketing bij Mindshare

Hi I'm manager Content Marketing at Mindshare Netherlands. All I talk about is: | Content | Social | Digital | Influencer marketing | Advertising | and geeky stuff

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!