ReclameReview: STRATO
Ken je die bizar geklede gast nog uit die vorige campagne van STRATO? Nou, die krijgt nu gezelschap in deze nieuwe commercial. Mr. Internet en Mr. STRATO zijn samen te zien in de ‘Internet Wow Show‘.
Credits
Creatie: thjnk
Regisseur: Greg Bray
Productie: Sterntag
Postproductie: Straik, NHB
Media: MediaCom
Fotografie: Ralph Baiker
De doelstelling
STRATO neerzetten als dé hostingpartij.
De uitwerking
In de vorige campagne werd Mr. Internet geïntroduceerd. Hij krijgt nu gezelschap van Mr. STRATO. In een televisiespelshow vertellen zij samen wat de voordelen van STRATO zijn.
Het oordeel
Natuurlijk is dit een belachelijke reclame, maar dat is precies de bedoeling. Door het hoge WTF-gehalte worden we als kijker gedwongen om na te denken over wat we nu eigenlijk gezien hebben.
Inhoudelijk kon ik zelfs na een paar keer kijken nog niet precies vertellen waarom ik nu bij STRATO moet zijn, maar ik heb wel wat steekwoorden onthouden dankzij deze nieuwe commercial. De merknaam STRATO, de link met internet, hosting, domeinnamen en WordPress. Meer hoeft er eigenlijk ook niet gecommuniceerd te worden op dit moment, want als je op zoek bent naar een hostingpartij, dan ga je toch wel kijken op de website. En dan begin je natuurlijk bij de website van een partij die je kent. Vandaar deze campagne.
Ik zou dus kunnen zeggen dat de boodschap veel beter kan en dat er een goede call-to-action mist, maar eigenlijk doet de commercial precies wat hij moet doen: hij valt op, hij communiceert het merk STRATO en de associatie met hosting. Zo simpel kan het dus ook zijn.
Bij deze wil ik jullie feliciteren met het feit dat Strato de meest domme en kinderachtige reclame heeft die momenteel op de nederlandse televisie te zien is!!
Ongelooflijk dom, stom, simpel en achterlijk en hoogst irritant op de koop toe.Tjonge jonge zeg,en meelijwekkend ook nog.
Daarom veel sterkte voor jullie.
Na het zien van deze reclame wil ik mijn televisie slopen, en zal ik dus echt NOOIT maar dan ook NOOOOOIT bij strato iets bestellen, KUT RECLAME!
Hahaha! Ik vind de reclame zo slecht dat ie weer goed is, juist door het overdrevene maakt het daarom juist weer grappig, maar ja die humor..dat zien sommige mensen weer niet. Wij moeten er hartelijk om lachen en dan vooral om dat gezicht van de host op het laatst
Als je kortzichtig bent is de reclame raar. Kijk je goed dan is hij echt geweldig. En inderdaad gezicht van die vent aan het einde.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!