E-Profile koppelt e-mail adressen aan verzorgingsgebieden winkels

21 mei 2004, 09:12

E-profile en Locatus hebben hun databestanden gekoppeld. Door beide databronnen aan elkaar te koppelen kunnen doelgroepgerichte e-mail campagnes worden uitgevoerd binnen, of juist buiten, verzorgingsgebieden van winkels, winkelketens en winkelcentra.

Dit maakt het mogelijk om doelgroepgericht e-mail acties te versturen naar huishoudens die binnen verzorgingsgebieden, een bepaalde afstand of reistijd van de winkellocaties zijn gevestigd. Hiermee wordt voor retailorganisaties een nieuw kanaal geboden dat kan worden gecombineerd met geavanceerde huis-aan-huis verspreidplannen en direct mail.

E-Profile Marketing beheert en vermarkt 2,5 miljoen opt-in email adressen met een keur aan selectiemogelijkheden, zoals leeftijd, gezinssamenstellling, inkomen, sociale klasse, woningtype, interessevelden, et cetera. Van ruim 1 miljoen e-mail adressen zijn eveneens de fysieke adressen bekend.

Locatus in De Meern heeft alle winkels in Nederland in kaart gebracht en levert informatie over winkelconcentraties, verkoop vloeroppervlakte, verzorgingsgebieden en passantenstromen. Deze informatie wordt veel gebruikt in de vastgoedmarkt voor vestigingsplaatsbeleid.

Bron:

http://www.admanager.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!