Viral Friday Week 50/2015: Instagram, Porsche en een gehackte kerstman
Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Instagram, Porsche en een gehackte kerstman. Heb je een tip? Stuur ‘m op!
1. Instagram Husband – The Mystery Hour
De Amerikaanse theater/televisieshow the Mystery Hour van Fox weet dat wanneer zij het online publiek geïnteresseerd willen krijgen voor hun show ze online hun grappen moeten vertonen. Dat doen ze briljant in deze sketch over Instagram: een populair onderwerp, humor en herkenbaar voor velen. De video is al bijna 2.4 miljoen keer bekeken binnen enkele dagen en zal er zeker nog een paar miljoen bij krijgen. Kan jij niet lachen om deze video omdat het te echt is: er zijn lotgenoten.
2. Taking the driving test in a sports car – Porsche
Tja, een sportauto rijden betekent nog niet dat je dan ook een coureur bent. Op de tweede plaats in deze Viral Friday staat Porsche. De Duitse sportautobouwer liet in deze viralhit een aantal leerlingen van een autorijschool in Frankrijk kennismaken met een nieuwe Porsche 911 en het resultaat is bijzonder vermakelijk. De video is bedoeld als een teasercampagne voor een aankomende Live Experience op het circuit van Le Mans waar Porsche een rijke historie heeft opgebouwd in de racesport. De hilarische reacties van de overrompelde leerlingen leverden Porsche bijna één miljoen views op in één week tijd. Enjoy!
3. The new Porsche 911 TV Commercial: Compete – Porsche
Porsche is deze week lekker bezig met viral content en scoort ook de derde plaats in deze Viral Friday. Je kunt jezelf alleen verbeteren als je jezelf blijft uitdagen. Met dat gedachtegoed maakte Porsche een prachtige video waarin beroemde sporters zoals Mohammed Ali, Maria Sharapova en Magnus Carlsen uitbeelden hoe de ingenieurs de nieuwe 911 steeds verder ontwikkelen door het huidige model als maatstaf te nemen. De beelden van de legendarische sporters zullen ongetwijfeld geholpen hebben om meer dan een half miljoen views te scoren in één week tijd.
4. Santa Got Hacked 1: Santa falls victim to the Bah-Hum Bug – Norton
Iedereen gaat digital, zelfs de kerstman! Virusscanner Norton weet hacken en kerst goed aan elkaar te knopen en daar met deze grappig video relevantie voor hun product te creëren. Deze video lijkt de eerste in een reeks en het ziet er naar uit dat Norton ons een kerstverhaal gaat vertellen. Of een virusscanner hierdoor HET kerstcadeau van 2015 wordt, vraag ik mij af. Norton bereikt in ieder geval heel wat mensen met hun boodschap. Deze video werd in korte tijd al meer dan 480.000 keer bekeken op YouTube.
5. Surprise: een exacte replica van je winkel in New York – ING
Een keer geen Amerikaanse video, maar eentje van eigen bodem. ING verrast de Amsterdamse ondernemers Anne + Nina van de gelijknamig winkel met een replica van hun winkel in New York, de grote droom van de dames. De video is droog, heeft een verassingselement, emotie en enthousiasmeert voor internationaal zaken doen wat de bedoeling van de bank is. De video werd in enkele dagen al meer dan 12.000 keer bekeken op YouTube en zal komende dagen nog heel wat views gaan scoren.