Homoseksuelen worden meer door online reclame beinvloed dan heteroseksuelen
Homo’s, lesbo’s en biseksuelen brengen niet alleen meer tijd online door, ze staan ook meer open voor internetreclame dan hetero’s. Harris Interactive en Witeck-Combs Communications ondervroegen 3.700 Amerikaanse consumenten van wie 6% zichzelf homoseksueel of biseksueel noemt.
In verhouding gebruikt deze groep het internet iets vaker voor nieuwsgaring en contact met familie en vrienden dan hetero’s.
Twee soorten activiteiten vertonen de grootste verschillen. Van de homo’s en biseksuelen gebruikt 16% het internet voor politiek nieuws tegen 6% van de hetero’s. Het internetgebruik voor hobby’s, spelletjes en entertainment ligt met 21% onder homo’s juist lager dan de 35% onder hetero’s. De populairste sites bij homo’s en biseksuelen zijn Gay.com, Planet.out, Amazon, Hotmail, eBay, CNN, AOL en MSN.
Op de vraag of online reclame hun koopgedrag beinvloedt, antwoordde 42% van de homo’s positief, vergeleken met 35% van de hetero’s. Ook het gebruik van breedband internet ligt hoger: ruim de helft van de homoseksuelen tegen 39% van de heteroseksuelen.
Bron: